Geeuwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:01

paars schreef:
Als ik alle berichtje zo lees lijkt het me van niet. Je zou de tandarts een keer kunnen laten kijken omdat verschillende mensen zeggen dat het iets met de kiezen te maken kan hebben?


De tandarts is 2 maanden geleden al geweest Lachen , maar hij zit nu in een vervelende periode, want zijn hengstentandjes komen door en zijn hoektandjes moeten ook binnenkort gaan wisselen.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:09

Tobi is ook 4 en is ook aan het wisselen Lachen

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 01:29

Mijn paard gaapte ook en hij heeft medicijnen gehad voor zijn maag(maagzweer)Nu gaat het beter en hij eet ook beter en wordt dikker.

Groetjes Zauber.

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:25

Citaat:
paarden die vaak gapen hebben dikwijls last van overgewicht of een teveel aan eiwitten in de voeding !


mijn paard heeft geen last van overgewicht maar gaapt ook heel vaak als ik klaar ben met poetsen en hem wil gaan opzadelen. Een tijdje geleden had hij rugkklachten door een zadel wat ik toen net gekocht had. Ik dacht dat dit misschien een soort vorm was van stress omdat hij dacht dat hij weer pijn zou krijgen. ( je gaat op een gegeven moment van alles denken als je niet zeker weet wat het is) Lachen

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 09:35

Haha, dat zou ook nog een optie zijn, want die van mij had rugproblemen en ik heb nu een nieuw zadel, misschien is he nog een gewoonte. Ik denk eerlijkgezegd dat het verschillende dingen kunnen zijn, maar zolang hij er gezond en gelukkig uit ziet, laat ik er nog niet naar kijken. Tandarts is geweest, hij eet goed, ziet er gezond uit enz. Alleen af en toe koorts door zijn doorkomende tandjes!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:49

Zover ik weet doen paarden het uit onzekerheid zoals al meer hebben geschreven. natuurlijk kan een paard ook uit ontspanning geeuwen, maar vaak is het gewoon het niet weten wat ze te wachten staat. honden geeuwen ook als ze zenuwachtig zijn, maar kunnen net als bij paarden ook uit ontspanning geeuwen.

groetjes Haha!

Ingie

Berichten: 33
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:02

Hoi,

Mijn paard geeuwt ook en heb de dierenarts gevraagd of dit kwaad kan.
Hij vertelde dat als een nerveus, gestresst paard vaak geeuwt dit kan
duiden op een maagzweer.
Aangezien mijn paard altijd zeer relaxt is, konden wij dat gelukkig
direct uitsluiten.
Vaak geeuwen kan ook een teken van ontspanning zijn, hij voelt zich erg op zijn gemak en laat dat merken door te geeuwen, hij krijgt daardoor
een lekker gevoel in zijn hoofd!

Goed in de gaten houden dus!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:32

Tobi is niet gestresd,hij geeuwt af en toe tijdens het rijden,en als ik net het hoofdstel in doe.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 09:41

Ingie schreef:
Hoi,

Mijn paard geeuwt ook en heb de dierenarts gevraagd of dit kwaad kan.
Hij vertelde dat als een nerveus, gestresst paard vaak geeuwt dit kan
duiden op een maagzweer.
Aangezien mijn paard altijd zeer relaxt is, konden wij dat gelukkig
direct uitsluiten.
Vaak geeuwen kan ook een teken van ontspanning zijn, hij voelt zich erg op zijn gemak en laat dat merken door te geeuwen, hij krijgt daardoor
een lekker gevoel in zijn hoofd!

Goed in de gaten houden dus!


Hij is op dit moment helemaal niet nerveus of gestresst, dus dat kan ik ook uitsluiten. Kun je het nog ergens anders aan merken als hij een maagzweer heeft?

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:32

Tulandro schreef:
Hij is op dit moment helemaal niet nerveus of gestresst, dus dat kan ik ook uitsluiten. Kun je het nog ergens anders aan merken als hij een maagzweer heeft?



Ja dan zou hij minder eten en afvallen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:57

ik heb altijd geleerd dat als een paard geeuwt of bv gaat kauwen terwijl ie niks in z'n mond heeft.. je accepteert en dus onderdanig is

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:03

Ik denk dat het gewoon verschillende dingen kan zijn, gebit, ontspanning, maagzweer, onderdanigheid. Maagzweer is het niet, want hij ziet er erg gezond uit, gebit zou heel goed kunnen en onspanning ook. Onderdanigheid denk k niet, want hij doet het bijv als ik achter hem sta. Bedankt voor alle reacties!

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:24

lein ik heb het even aan richard (de paardentandarts gevraagd) geeuwen heeft totaal niks te maken met zijn gebit.

missyke21
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Geeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:44

mijn paard geeuwt al een eindje maar ik weet nie wat hij heeft want als de dierenarts erbij komt doet tie het niet meer wat zou het kunnen zijn help me aub ik weet geen raad.

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Geeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:35

Ik heb het een poosje gehad toen de lessen super goed gingen.
Ik stap af zadeltje a, neusriem los en dan gaapte mevrouw. Zag er totaal niet gespannen uit, sterker nog mevrouw viel bijna in slaap Ach gut Heel zelden doet ze het nog wel eens

Diamant191

Berichten: 1135
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Geeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:26

Is totaal niet ernstig hoor! Mijn paard geeuwt al 4 jaar lang en is bijna 13 jaar oud. Hij doet het voornamelijk als ik aan het poetsen bent en hij is dan gewoon super ontspannen.
Heb het ook een keer aan de DA en paardentandarts gevraagd en beide gaven aan dat mijn paard gewoon lekker ontspannen was.
Mijn paard is niet te dik, krijgt goed voer, geen last van zijn gebit etc. etc.
Dus nergens zorgen om maken!!