Paard met hypergevoelig huidje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Paard met hypergevoelig huidje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 12:45

Zucht, mijn paardje ziet er niet uit de laatste dagen. Ze heeft blijkbaar een hele dunne en gevoelige huid. Het resultaat daarvan is:
- een soort schimmelinfectie aan haar hoofd, met schilfertjes en kale plekken. Behandel ik met Imaverol en Daktarin. Lijkt wel aan de beterhand.
- bulten van insectenbeten op haar schoft, aan het einde van de manenkam, waardoor ze daar ineens ook kale plekjes krijgt.
- wonden bovenop haar achterste en langs weerszijden op haar heupbeen (denk ik toch dat het dat is) van te rollen, vermoedelijk op de harde droge grond. Deze genezen héél slecht.
- plus dat ze ook nog wat had geschuurd aan haar manen en staart, maar dat is nu onder controle.

Ik ben een half uur bezig om ze te wassen en er zalfjes en ontsmeddingsmiddeltjes en weet ik wat nog allemaal op te smeren. Ze op stal laten wil ik niet doen, want dat vind ik zielig voor haar en dan wordt ze knettergek.
Had ik maar een paard met een olifantenvel Haha!

*zeur zeur*


ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:01

lijkt wel heeeeeel erg veel op zomereczeem.
is ze daar al op nagekeken?

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:51

alles duid op zomereczeem ja. betreft dat olifantenvel........die krijgt ie vanzelf als het een heftige eczeem is.

paard na 9 uur s'morgens naar buiten en voor 4 uur binnen en het mooiste is een vliegendeken tot en met het hoofd MET buikflap.

Zomereczeem kan zomaar ontstaan, zelfs na jaaaren.
Ik hoop voor je dat het wat anders is wat wel te genezen is.

Tip : laat de DA even een afkrapsel maken voor op kweek.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:55

Kan de DA dan ook zien of het zomerecxeem is? Of kan hij alleen uitsluiten dat het schimmel is.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:15

hij kan uitsluiten dat het een schimmel of bacterieel probleem is.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:42

Volgens mij is dit dus precies wat mijn paard ook heeft!!
Ik heb een dierenarts erbij gehad en die zei dat het een bacterieele infectie was en aan de antibiotica!!
En wat ik nu ok doe is 2keer per dag wasssen met betadine shampoo en jodium van de dierenarts. En heel belangrijk alle korstjes eraf halen!!...
Nou heeft hij van de week met het hete weer overdag binnen gestaan en s'nachts buiten voor de vliegen { Hij werd levend opgevreten!!!} En later overdag met een masker die van mij heeft namelijk de meeste wonden aan zijn gezicht!!..

Maar nu zit er groene leem op en dat werkt perfect!! Kunnen geen vliegen bij en het heelt heel goed...
Wel veel geduld hebben hoor!! Succes OK dan!

Wil je nog iets weten Pb me maar hoor!!....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laarvv, SentiBot en 15 bezoekers