vastzittend bekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

vastzittend bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 08:31

Hallo, iemand ervaring met een vastzitten bekken (bij het paard dan)

mijn paardje is links-voor af en toe kreupel, volgens de dierenarts komt dit vanuit de rug, een vastzittend bekken zou de oorzaak zijn.

heeft iemand hier ervaring mee en..........

is het te verhelpen?

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:02

Bij mijn paard zat aan de rechterkant de bekken vast, waarschijnlijk had ze een keer vastgelegen in haar stal als veulen ofzo.
Zij kon hierdoor rechtsom niet goed galoperen.

Er is een fyschoterapeut (of hoe ja dat ook schrijft) bijgeweest.
Die is anderhalf uur met haar bezig geweest en het is een stuk opgeknapt.
Ze is hiervan veel losser geworden in haar rug en bekken.

Ze kan nu (na wat gewone training voor het sterker maken van haar achterhand) weer fatsoenlijk galoperen en laat haar rug ook veel beter los.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:30

Het komt meer voor dan je denkt. In jouw geval zou ik contact zoeken met Steffi van der Laarse. Zij is VA en tevens heeft ze heel veel ervaring in manipulatietechnieken in combi met acupunctuur. Voordeel hiervan is dat het een super efficiente en vriendelijke methode is. Ik heb haar alle meerdere bekkens recht zien zetten waardoor de paarden enorm opknapte. Ze heeft een website. www.steffivanderlaarse.nl

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:22

Het bekken van mijn paard stond ook scheef. Gevolg was dat ra altijd wat korter was dan la. "Grappig" is dat ze daarbij zoals jij ook beschrijft voor ook niet lekker meer liep.

Ik ben bij Laarakker geweest (vglkbaar m. Steffi -> die heeft voordat ze op zichzelf ging bij hem gewerkt). Hij heeft het ook ontdekt en behandeld. Het gaat nu een stuk beter. Nog niet perfect, maar wel veel beter.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:20

Of naar Rodinde, die is ook erg goed. Als het alleen een kwestie is van vastzittende spieren kun je trouwens gewoon toe met een goede paardenfysio. Maar zit er echt iets scheef, dan kan je fysio ook niks meer doen en moet je dus iets anders zoeken. Je komt dan snel in de hoek van de manuele therapie en dan kun je naar Steffi, Laarakker, enz. of naar Rodinde. Ik ben bij de laatste geweest en dat heeft prima geholpen. Ze heeft mijn paard behandeld met manuele therapie in cominatie met acupunctuur.

marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 08:00

MAC:
Ik ben bij Laarakker geweest (vglkbaar m. Steffi -> die heeft voordat ze op zichzelf ging bij hem gewerkt). Hij heeft het ook ontdekt en behandeld. Het gaat nu een stuk beter. Nog niet perfect, maar wel veel beter.

ben ermee naar marielle kamphorst geweest (ook manueel therapeute)
Zelfde resultaat, 't gaat een ontzettend stuk beter (heb er alweer enkele parcouren mee gelopen) maar 't is nog niet over, 't lijkt net of ze de gevolgen bestrijden i.p.v. de oorzaak