iemand ervaring met een inhalator voor paarden me

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

iemand ervaring met een inhalator voor paarden me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 16:05

wie gebruikt dit??en waar is het al te verkrijgen bij onze dierenarts nog niet!!maar kreeg deze tip van de bokker ik de liefste dus vandaar!!ik er graag wat meer over wil weten over hoe en wat???graag vele reacties welkom!!!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 17:53

niemand kent het of heeft er ervaring mee???

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:29

Je titel en verhaal zijn niet echt duidelijk vindt ik.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:40

Ik heb het wel gezien, in Utrecth wordt het wel eens gebruikt.
Maar als je je verhaal eens wat uitgebreider verteld, kunnen we meer advies geven. Wat mankeert je paard? Wat is er al aan gedaan? etc.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 00:06

Lachen nou even wat duidelijker dan,,,mijn paard heef astmatische bronchites,,en is met warm weer duidelijk benauwd en hoesterig Huilen ,,,het komt elk jaar terug,het is in het voorjaar, en de zomer, de rest van het jaar niet.. Bloos! .gelukkig..ze heeft al vele kuren ventipulmin gehad prednisolon enz..en niets helpt echt op dat moment wanneer ze het zo benauwd heeft(een aanval) iemand met dezelfde ervaring als ik zei moet je inhalator is proberen voor paarden(geldt hetzelfde als voor mensen)dat ze de vloeistof inhaleren(flixotide)....dus nu was mijn vraag wie heeft hier ervaring mee!! of herkent het???en waar is het te verkrijgen!! gr emaartje *LOL*

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:22

Een inhalator zou dan misschien wel kunnen helpen ja.
Ik weet dus dat ze in Utrecht er wel eens patiƫnten mee behandelen.
En volgens mij heeft Merelberfe ook een inhalator voor fries (gehad?), misschien kun je haar eens PB-en?
Sterkte voor je paardje, tis lastig met zulk weer...

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:54

Een paard bij mij op stal heeft(/had??) ook iets aan haar luchtwegen en dan moet ze ook iedere dag 'puffen'.
Het is een beetje vergelijkbaar met zo'n ding wat mensen hebben om te puffen, inclusief zo'n grote plastic ding om dat spul te verstuiven. Maar dan in het groot! Ik heb het maar 1x zien doen.
Ik weet eigenlijk ook niet of ze het nu nog krijgt. Ook heb ik geen idee waar ze het vandaan heeft gehaald. Ik wil wel eens voor je vragen!!