bloedneus , waar kan dit op duiden ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

bloedneus , waar kan dit op duiden ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 20:57

Ik kom vanavond bij mijn paard en toen vond ik dus bloed langs haar benen , en na even zoeken kwam ik erachter dat het bij haar neus wegkwam .
Het was allemaal al opgedroogd , maar vind het toch wat vreemd , ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een paard , verder kwam ze heel gewoon over , wel sloom maar dat is ze sinds die warmte zowiezo al .

Het is trouwens een luchtzuiger en ze heeft een band om , om het zuigen tegen te gaan .

Moet ik me ergens zorgen om gaan maken , of zal ze waarschijnlijk een tik van een ander hebben gehad ??

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:01

Het kan door de warmte komen en dan is er gewoon een adertje gesprongen. Als je paard het vaker krijgt, wel contact met de DA opnemen. Even in de gaten houden dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:30

Waarschijnlijk is er idd een adertje gesprongen door de warmte. Als dit bij een paard gebeurd lijkt t net of hij helemaal leegbloed, maar dat valt reuze mee (ze hebben wel wat litertjes).
Ik ben t met Oberon eens dat als t vaker voorkomt je toch even een da moet bellen.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:37

Vind ik ook.Mijn paard heeft het ook eens gehad en dat was niks ernstigs.
Bij herhaling zou er misschien iets anders aan de hand kunnen zijn.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 21:45

ik heb haar nog niet zo heel lang , maar in deze tijd is het nog niet eerder gebeurd , bedankt voor jullie reactie's , ik had in mijn medisch handboek al weer allerlei enge dingen gelezen , maar heb nu wel door dat ik me nog niet druk hoef te maken , ik zal het goed in de gaten houden

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:33

Bloedneuzen komen vaak voor bij warm weer of zware lichamelijke inspanning, dat is wat ik er vanaf weet. Die van mij heeft het ook weleens gehad met warm weer. Kan idd helemaal geen kwaad maar zoals iedereen al zegt hou het wel in de gaten dat het niet vaker voorkomt.