Kleine bloeduitstorting na val.

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marith_Ov

Kleine bloeduitstorting na val.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:30

Ik ben afgelopen maandag met mijn pony onderuit gegaan in het water (ondiep). Nu heeft ze een kleine bloeduitstorting op die spiermassa boven haar "elleboog". We zijn er gisteren pas achter gekomen, omdat ze toen niet lekker liep. En op het harde loopt ze aardig kreupel.

Ik ben even over internet gesurfd en zag dat arnica zalf goed was om bloeduitstortingen op te laten lossen. Maar... is het nu al niet te laat om dat er op te gaan smeren? En hoe lang duurt het ongeveer dat zo'n plek zover verdwenen is dat ze er geen last meer van hebben?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:30

denk dat je het gewoon moet proberen, misschien is het niet te laat.. iniedergval afspuiten he, sowieso goed voor de bloedsomloop
succes

start paardensport Zie profiel voor meer info

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:43

masseren met je handen schijnt ook de bloedsomloop te helpen...

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 09:07

Dan gaan we dus eerst afspuiten en daarna lekker de arnicazalf inmasseren.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:05

"Traumeel-S" zalf van "Van Heel" is geloof ik ook voor bloeduistortingen (gewoon bij apotheek verkrijgbaar). Ik zou de gel nemen (die heb ik ook van de DA gekregen bij een bloeduistorting). Mijn merrie was toen 29, dus dan duurt genezing langer, als bij een jong paard. Bij mijn merrie duurde het 4 weken.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie