Spoedvraag:paard trekt achterbeen op na wegstappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:00


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:18

overleg met je veearts die de keuring komt uitvoeren ,vertel wat je gezien hebt en laat hem er op letten.

je kan van te voren (voor een klinische keuring)overleggen met de verkopers(weten die het wel of houden ze hun mond?) dat na goedkeuring je het paard twee weken aankijk en eventueel terug kan brengen?

hoevaak ben je nu geweest?
staat het paard iedere keer al klaar?
zeg dat je het paard zelf uit stal wil halen en poetsen?
heb je het paard bestudeerd op stal?

wees achterdochtig op een nette manier!!
heb je al gezegd wat je opgevallen is,wat zeggen de verkopers ervan?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 15:26

Ik ben nu 2 keer bij het paard geweest. De eerste keer stond het paard al klaar buiten gepoets en al en werd het voor mijn oog opgezadeld en gepoets. Ze stond heel netjes stil en reageerde niet nukkig op het zadel en singel. Ook liepen er paarden vlak achter haar langs en ze gaf geen kik. Met opstijgen bleef ze netjes staan met rijden was ze braaf maar wel kijkerig.

De tweede keer heb ik haar zelf gepoetst en gezadeld en was ze weer heel braaf. Alleen met rijden ging ze me een beetje uittesten Lachen . Heel de tijd schrikken in een hoek. Bleek dat een kat haar daar had laten schrikken diezelfde week. Die was vlak voor haar langs uit de bosjes gedoken. Later liep die kat in de bak en keek ze weer zo van eng Nagelbijten / Gniffelen maar ze ging er niet van door ofzo.

Ik heb het paard wel op stal zien staan maar niet echt gebestudeerd. Haar stal was niet echt vies alleen had ze al het stro naar de zijkanten gedaan Haha!

Ik heb sowieso na de keuring nog wat bedenk/bestudeertijd omdat ik gezegd heb na de 23e pas te kunnen beslissen. Mijn paard gaat pas de 23e weg en straks zit ik er per ongeluk met 2 je weet maar nooit. Als het even meezit gaat de keuring deze week plaatsvinden.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:38

als het een paard is wat een stijf achterbeen heeft als ze nog niet ''warm gedraaid'' is dan moet je op de eerste paasen letten bij het uit stal halen..
daar heeft het paard ''stil gestaan''.

is het been ook dikker in rust op stal.

het kan zijn dat de verkoper het weet en daarom het paard al eerder uit stal haalt of is gehaald,ik zou geen paard willen wat eerst stijf is totdat het paard erdoorheen is.

wat zegt de verkoper ervan dat je het opgemerkt heb?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 15:41

Ik heb het nog niet gezegd tegen de verkoper. Als het goed is bellen ze mij van de week over de keuring en dan zal ik het over hebben. Zal ook mijn 'bevindingen' aan de arts voorleggen.

Toen ik het opmerkte was bij de tweede keer toen ik het paard net van stal haalde. De benen waren niet dik heb ze nagevoeld. Zat wel een klein bobbeltje (denk een galletje) verder waren de benen mooi droog.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:44

weet je zeker dat je nu de afspraak van keuren wil maken terwijl je over iets twijfelt?

kan je niet eens onverwachts erheen gaan?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:41

ik vind het toch knap geld voor een paard van 12 (?) wie weet ouder!
zonder papieren !
en M dressuur bij vorige eigenaars
zegt me niet zoveel eerlijk gezegt....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 09:12

Is het nu eigenlijk zo dat ze de leeftijd van het paard nu nog goed kunnen schatten aan de hand van de tanden of is ze daar al te oud voor?. Ze heeft een paspoort waar op staat dat ze dit jaar 12 is.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:25

op deze leeftijd kunnen dat zeker nog schatten ja,na 15 jaar wordt het iets moeilijker en na 2o jaar zie je het weer duidelijk(maar dan aan de buitenkant ook)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:44

oh gelukkig dan let ik daar ook op dat de da er naar kijkt.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:02

Ik vind dat je niet te snel conclusies moet trekken, mijn vorige bijrijdpaardje vond het gewoon fijn om zo af en toe met hoevenkrabben zijn beentjes te strekken... Ook waren de 1ste stappen na het omdoen van beenbescherming altijd een beetje vreemd, maar dit maakte hem nog geen krampentrekker... Het kan ook gewoon toeval zijn geweest... Succes met die keuring!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:41

Ik heb toch besloten om ipv een klinische keuring een rontgenlogische te laten doen. Lag er afgelopen nachten over wakker een beetje. Heb zoveel pech gehad met vorige paarden denk kan het maar beter zeker weten als ik twijfel. Kan ik wel stoer blijven volhouden van doe hem in de meest uitgebreide verzekering krijg ik toch niet veel kosten als er iets mis is. Maar ja kan het emotioneel denk ik niet aan als dit paard b.v. artrose lijkt te hebben na een jaar of wat en moet ingeslapen worden. Mijn vorige 2 paarden heb ik na ruim een jaar al weg moeten brengen Verdrietig Ik heb de eigenaren gebeld en die gaan accoord. Over de vraag bij afkeuren de helft van de kosten te betalen denken ze nog even over na Nagelbijten / Gniffelen . € 450.00 kost zo'n keuring ongeveer en dat is toch een hoop geld.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:42

dure veearts dan...
bij ons kost die keuring 270,- euro nl!
maar die in heesch kost ook iets van 400 euro ja !

maar verder een hele verstandige beslissing van je !
heel veel succes iig!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:46

Ik wil het paard in de dierenkliniek in Bodegraven (hofland) laten keuren. Dat is een erkend keuringsarts. 1 faxje met rapport naar de verzekering en je paard is dan meteen aangenomen er hoeft dan geen keuringsarts van de verzekering langs te komen. Ook hoor ik van veel mensen dat ze daar heel streng zijn met keuren.
Hier in de omgeving kosten de klinische keuringen allemaal rond de € 100.00 (in de kliniek en aan huis € 90.00) en de rontgenlogische rond de € 450.00. Het is wel een aderlating maar ja dan maar minder nieuwe spullen kopen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:00

mobick"]
Volgens mij heeft Renske20 (?) er ook een.
[/quote]


[quote="casanova schreef:
als het een paard is wat een stijf achterbeen heeft als ze nog niet ''warm gedraaid'' is dan moet je op de eerste paasen letten bij het uit stal halen..
daar heeft het paard ''stil gestaan''.

is het been ook dikker in rust op stal.

het kan zijn dat de verkoper het weet en daarom het paard al eerder uit stal haalt of is gehaald,ik zou geen paard willen wat eerst stijf is totdat het paard erdoorheen is.

wat zegt de verkoper ervan dat je het opgemerkt heb?


Ik weet dat Quentin van Renske altijd wat stijf is in de achterbenen. Dit is weg na een paar rondjes te hebben losgereden. Als je hem uit stal haalt heeft hij iets dikkere benen achter, ook loopt hij dan wat raar. Wat hij precies heeft weet ik niet, ik zal Renske even op dit topic wijzen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:16

ok dank je als je het wil doen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:39

Renske20 schreef:
mijn paard is ene kramptrekker

hij is 100% goedgekeurd(anders had ik hem niet gekocht) en ook degene die hem van de verzekering kwamen keuren deden er niet moeilijk over

hij doet t alleen als ie lang op stal heeft gestaan, en als je zn voetjes afspuit

de fysio vertelde dat ze zelfs GP paarden kende die veel erger kramptrekken dan mijn paard.

2 DA's vertelde mij dat het niets met ataxie te maken had Verward

ook omdat hij zo kan staken, heb ik hem nog maar een keer compleet laten nakijken, conclusie: een 100% gezond en functioneel sportpaard met een lastig karakter Knipoog

kramptrekken was absoluut niets ernstigs.

die van mij doet het trouwens alleen op stal, nooit onder het zadel, heel soms in de wei als t koud is en hij al lang stilstaat, als ie ff wat heeft gelopen doet ie t niet meer.

hij heeft ook een beetje last van stalbenen als ie lang binnen staat, dan doet ie t wel wat erger.


over dat niet passend-zadel, na een val van mn paard en daardoor een rugblessure is de zadelmaker weer langs geweest(dat was dit jaar, paard heb ik al 4 jaar en is al 4 jaar een krampentrekker) en zadel ligt 100% goed.

de hoefsmid is het enige probleem eigenlijk, hij heeft achter geen ijzers maar bekappen gaat soms moeizaam en soms is er nix aan de hand

even longeren voor de smid komt hielp eerst wel, laatste tijd ook niet, maar ja zolang hij onder t zadel maar goed presteert, en dat doet ie Haha!


Dit is even een quote van Renske20 uit het topic krampentrekken [MD] KRAMPEN TREKKEN (als met de zoekfunctie kan je er zoveel over lezen)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:49

Uitrekken bij hoevenkrabben doet die van mij ook.

En hanetred na inbandageren kan een tic zijn. Ik zou me pas zorgen maken als ze dit ook vertoond zonder beenbescherming.
Ik hoop voor je dat dit het paard is van je dromen. Klinkt iig erg goed.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:38

Cassidy schreef:
Uitrekken bij hoevenkrabben doet die van mij ook.

En hanetred na inbandageren kan een tic zijn. Ik zou me pas zorgen maken als ze dit ook vertoond zonder beenbescherming.
Ik hoop voor je dat dit het paard is van je dromen. Klinkt iig erg goed.

Hanetred en krampentrekken zijn twee totaal verschillende dingen hoor!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:57

mobick schreef:
klinkt als een krampentrekker. Gebruik de zoekfunctie even op 'krampentrekker', er is veel over geschreven.

Ik heb er zelf ook een en ze hebben er geen last van maar het is wel een schoonheidsfoutje en kan problemen met beslaan met zich mee geven. Volgens mij heeft Renske20 (?) er ook een.


klinkt idd als een krampentrekker, is die van mij ook en die loopt Z1 en springt ook prima

hij had voordat hij bij harrie hoevers is geweest ook wat last van stalbenen, zeker als hij in de zomer in de hitte op stal stond overdag ivm de horzels, dan kwam hij 's avonds met wat dikkere achterbenen uit de stal, maar sinds hij is 'gekraakt' is dat over

na een paar rondjes stappen&draven moet je er niets meer van kunnen zien, blijft hij tijdens het rijden zn benen raar optillen is het wrsch iets van hanetred ofzo

Quentin is compleet gekeurd toen ik hem kocht(ook ivm pech met mn andere paardje) en goedgekeurd
de fysio die weleens bij hem komt ivm zn rug kent paarden die ZZ-licht en hoger lopen die ook krampentrekken, het hoeft dus geen probleem te zijn!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:03

Cassidy"]
Uitrekken bij hoevenkrabben doet die van mij ook.
[/quote]

dat naar achteren uitrekken doet mn krampentrekker niet, mn andere paardje doet dat wel, strekt ze dr been helemaal naar achteren, ken veel meer paarden die dat doen, hoeft helemaal niet op een 'afwijking' te wijzen

[quote="Cassidy schreef:
En hanetred na inbandageren kan een tic zijn. Ik zou me pas zorgen maken als ze dit ook vertoond zonder beenbescherming.
Ik hoop voor je dat dit het paard is van je dromen. Klinkt iig erg goed.


er zijn idd paarden die zeker als ze bandages niet zijn gewend, apart gaan lopen met bandages om, zeker de eerste paar passen, zelfde geld voor andere beenbescherming, en met transportbeschermers om gaan bijna alle paarden vreemd lopen met hun acherbenen


wat je bij dit paard moet doen is zonder beenscherming gaan rijden(mits de eigenaar dat goed vind natuurlijk) en dan na het losrijden kijken hoe ze loopt, bij een krampentrekker zie je er na t losrijden niets meer van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:04

crossmonster schreef:
dure veearts dan...
bij ons kost die keuring 270,- euro nl!
maar die in heesch kost ook iets van 400 euro ja !

maar verder een hele verstandige beslissing van je !
heel veel succes iig!

Waar is bij ons?
En je bedoeld 18 foto's?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:33

in berghem , kawa, bij dap berghem
en idd 18 foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:43

Deze?

Julianastraat 27
5351AL Berghem
Tel: 0412 403218

Er staat namelijk niks bij info over paarden Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:47

ja die ja
dat is mijn vaste praktijk

je kunt ze bellen voor de preciese kosten van de keuring
tkan zijn dat ze alweer wat duurder zijn geworden
ze doen idd ook klein dieren
en er zijn 4 artsen die ook paarden doen