Ze blijft maar hoesten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Ze blijft maar hoesten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 15:45

Ondertussen heb ik mijn shetlander bijna drie weken en nog steeds hoest ze. Verdrietig
(Toen we ze kochten, konden we er niet meteen om,is ze enkele weken blijven staan en heeft ze een hoest gekregen. Geen overdraagbare hoest ofzo, maar na drie weken was ze terug goed volgens de verkoper en mocht ze mee) Ze oogde gezond en de veearts kwam zowiezo nog langs voor controle. Knipoog
We kregen de fles ventipulminsiroop erbij en mochten dit nog even blijven geven. Veearts geweest voor 'gewone controle' na aankoop en hij stelde enkel een beetje ruis vast in de rechterlong. Niets verontrustends,voor de rest was ze helemaal in orde. Ben gestopt met ventipulmin(geen resultaat,nadat ze er zeker 20 dagen van kreeg) en overgestapt op Cavalor Broncoliquid en nu sinds zaterdag Cavalor broncochron. En ze blijft maar hoesten..... Ze heeft geen snot in haar neus en is heel actief in haar doen. Ik heb de indruk dat ze iets met haar luchtpijp heeft ofzo, ze eet alles van de grond en gaat vaak op zoek naar restjes van mijn andere paarden hun krachtvoer. Tijdens het longeren(eens 1 keer gedaan, 5 min.) hoestte ze niks! Wanneer ze haar rolt, komt er daarna ook wel een wat kuchen uit.
Iemand enig idee waardoor mijn pony blijft hoesten?? Zou er iets geblokkeerd zitten bij haar of zo?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:14

krijgt je pony ook hooi?

i love sjoukje 4ever!!!

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 17:57

Ja, maar eigenlijk heel weinig. Het is van goede kwaliteit en bevat weinig of geen stof. Ze hoest niet, wanneer ze dit hooi eet.
Ik las in een topic hier dat een pony zand binnen kan hebben en daarvan hoesten. Mogelijk?? En wat hieraan doen?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:58

mischien kun je proberen het hooi nat tew maken? ik weet niet of het helpt maar de kwpner van mn tante is allergisch voor het stof.

i love sjoukje 4ever!!!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:40

Mijn paard hoestte 5 weken! Hij had 20 dagen Ventipulmin en Prednison (waardeloos spul!) en dit heeft het erger gemaakt!! Heel taai slijm zat vast in luchtpijp, later ook in longen. Hij was ook heel actief, voelde zich niet ziek, maar had die droge kuch (alsof er iets vast zat in luchtpijp).
Probeer een andere DA, die een andere behandelwijze adviseert!

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:14

onze shetlander hoest soms wel eens als ie in het land staat en met rijden in de bak deed ze het ook wel eens maar dat is nu weer over.

i love sjoukje 4ever!!!

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 13:29

Dizzy schreef:
Mijn paard hoestte 5 weken! Hij had 20 dagen Ventipulmin en Prednison (waardeloos spul!) en dit heeft het erger gemaakt!! Heel taai slijm zat vast in luchtpijp, later ook in longen. Hij was ook heel actief, voelde zich niet ziek, maar had die droge kuch (alsof er iets vast zat in luchtpijp).
Probeer een andere DA, die een andere behandelwijze adviseert!



Dit is inderdaad wat ik merk aan mijn shetlander. Het lijkt alsof er iets vast zit in haar luchtpijp. Ze kan soms één droge kuch geven en soms een reeks na elkaar. Ventipulmin doorgeven was volgens mijn veearts niet zo goed omdat het de oorzaak niet bestrijdt. Ze laat het paard stoppen met hoesten, maar daardoor is het slijm niet weg.
Wat adviseerde jouw veearts dan van produkt?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:50

ik adviseer bronchoscopie te laten doen.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:45

bij mijn paard is r precies het zelfde aan de hand en ook ik denk dat er wat vast zit ik ga maandag ook een bronchoscopie laten doen

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 12:36

LibertyLucky schreef:
bij mijn paard is r precies het zelfde aan de hand en ook ik denk dat er wat vast zit ik ga maandag ook een bronchoscopie laten doen


Bij mijn shet lijkt het een beetje alsof het een korte blaf is, haar hoest.... Ik vind het zo irritant, ik doe mijn best om haar zo goed mogelijk te helpen en tot hiertoe helpt geen enkel middel. Khoop dat die buren niet denken dat ik haar verwaarloos ofzo
Kan een veearts zelf een bronchoscopie doen of moet je daar zowiezo mee naar een kliniek?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:54

meestal moet je naar de kliniek ,het is een nogal duur apparaat wat ze vaak niet meenemen in de auto.

bronchoscopie is niet zo duur en heel leerzaam. Knipoog

daarna weet je alles!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:35

Alleen als het een geirriteerde luchtpijp is (gevoelig op stof van bijvoorbeeld in de bak of van hooi en stro) dan kan je beter niet zo'n bronchoscopie doen, dat irriteert alleen maar meer.

Zoveel mogelijk buiten, hooi natmaken, als hij op stal komt stofvrij strooisel, het liefst zaagsel of vals oid geen stro.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:38

Nieke schreef:
Bij mijn shet lijkt het een beetje alsof het een korte blaf is, haar hoest.... Ik vind het zo irritant, ik doe mijn best om haar zo goed mogelijk te helpen en tot hiertoe helpt geen enkel middel. Khoop dat die buren niet denken dat ik haar verwaarloos ofzo
Kan een veearts zelf een bronchoscopie doen of moet je daar zowiezo mee naar een kliniek?

je moet idd naar de kliniek.
Ik heb het ook , dat het lijkt dat geen een middel helpt

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:18

irst toen mijn shetje hoesten
deed ik door het eten hoestpoeder
daarna na 2 weekjes ging het wel over

SUMMY IS BEVALLEN!!! OP 16 MEI 2006 IN ME viewtopic.php?f=145&t=590646 VOOR FOTO'S

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:19

{zo te lezen is dit erger }dus hoestpoeder zal niet helpen denk
ik Verdrietig

SUMMY IS BEVALLEN!!! OP 16 MEI 2006 IN ME viewtopic.php?f=145&t=590646 VOOR FOTO'S

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:46

Ik zou toch voor de bronchoscopie gaan.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:20

ik heb ook vaak een bronchoscopie gedaan en dan zie je inderdaad dat er slijm zit,,,,maar dat lost niet op door ventipulmin te geven maakt alleen maar erger....geef haar nat hooi en veel buiten doe ik ook en hoestpoeder om het te verlichten...maar wat nou echt helpt is de vraag,,want mijn paard heeft het elk jaaris astmatische bronchites

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:04

er zijn twee soorten hoesten.

allergie en een verkoudheid:

bij de eerste kan je alleen de stalomstandigheden veranderen zoals nat hooi,zaagsel,veel buiten ,buitenstal en eventueel poedertje voor in het voer.beweging is bij deze paarden/pony's belangrijk!

de verkoudheid is veel enstiger!!

bij te lang wachten voor de da wordt het snel astmatisch of dampigheid(dit kan al bij 2 weken!!)

bij beginnende hoest meteen veearts erbij halen en meteen de stal/leefomstandigheden aanpassen samen met medicijnen en rust.

veel mensen vinden hoesten/hoestje niet ernstig genoeg :''ach ,hij hoest maar 2 x tijdens rijden'' of ''hij doet het alleen tijden eten''. hoesten kost veel energie en ze kunnen er erg van afvallen.

dan ben je dus zeker te laat!

ben je er op tijd bij dan kunnen die paarden gewoon weer normaal leven op stro en hooi,dan was het andere tijdelijk.


bronchoscopie vertelt je in wat voor mate het is en wat er nog aan gedaan kan worden.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 08:41

Probeer tot die tijd eens je hooi minimaal vier uur te weken in water, echt helemaal onderdompelen. Dan kan ze daar in elk geval niet de hoest van krijgen. Verder ook niet in een stoffige bak laten werken. Mijn paard hoest als ie zelfs maar 1 plukje hooi heeft gegeten ook al is die van goede kwaliteit, dus dat zegt niet zoveel hoor.

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:15

geen hooi meer geven, wel voordroog, vanuit die plastic. Probeer eerst zonder het droge hooi te geven eer je al die zware kosten gaat doen!

Je geeft mij kracht en nieuwe moed, wat ben je mooi Arabisch Volbloed!
http://www.freewebs.com/andirastud

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 15:57

Even een update: Vanmorgen is de veearts dan nog maar eens langsgeweest. Uitslag: een lichte dempigheid. Doordat ze die ventipulmin nam, gaf dit een vertekend beeld van haar longen en van de ernst. Dus ventipulmin lost niks op, verbergt alleen maar. Nu na twee weken zonder ventipulmin zag je duidelijk dat ze het moeilijker had met ademen en de veearts stelde vast dat ze een zéér gevoelige luchtpijp heeft. Bij de minste aanraking kwam er een hoest. Nu heeft ze een spuit gekregen die een maand werkt en die haar zal helpen. Nadien is er de mogelijkheid ,als ze weer meer gaat hoesten,om zo met een maskertje te werken. Pfffffffffffff.,weeral pech met mijn pony dus.(rothandelaar) Boos! Boos!

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

Hofman
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:50

Ik zelf adviseer bij het hoesten iedereen om me heen HMP Horse te gebruiken. Heeft iemand van jullie daar ook zo''n goede ervaringen mee!?

[edit]Spam verwijderd, Jantien[/edit]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, Yontheke en 87 bezoekers