vervanger van biotine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

vervanger van biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 08:54

ik heb pas een emmer biotine gekocht (4 kg) van pavo.
mijn pa had het erover met iemand die ook paarden heeft.
hij zei haar dat dat best duur was (99,- euro).
zei vertelde dat zei een vervangend iets gaf (ook poeder) ik dacht iets van gedroogde kalver melk ?? Verward
het zou dezelfde werking hebben als biotine plus en veel goedkoper!!
heeft iemand hier weleens van gehoord??


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:55

Ik heb weleens gehoord dat een schep gelatinepoeder door het voer dezelfde uitwerking heeft als biotine...en goedkoper is ook.
Van Kalvermelk heb ik nog nooit gehoord (maar nu ken ik de samenstelling daar ook niet van, kan best zijn dat daar nog extra gelatine inzit)

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:42

Biotine is een idioot duur produkt, dat verrekte veel suiker bevat en bij verschillende fabrikanten maar griezelig weinig van het stofje waarvoor men doorgaans Biotine gebruikt: vitamine H.
Vergelijk dat bestanddeeltje maar eens bij de diverse potten Biotine; je schrikt je dood.

Ik heb geen idee van kalvermelk, of daar vitamine H in zit en zo ja hoeveel.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:03

gelatine is toch gemaakt van beenderen van beesten? Lijkt me niet gezond om dat aan een paard te voeren.

Mijn paard loopt op blote voeten dankzij biotine, anders was de overgang van ijzers naar blote voeten nooit gelukt. Ik blijf het dus voeren, duur of niet

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:54

Ik heb een mengsel met biotine, was geloof ik 15 euro ofzo. Zit iets van zwavel en ijzer enzo bij, weet t niet precies. Dat werkte vorig jaar heel goed toen ik t gaf. Ook heb ik hoef en huid van de paardendrogist, zitten ook allemaal stoffen in die goed zijn voor de hoeven. Ik geef t net 2 maanden dus weet nog niet of t werkt, maar dat is ook niet zo duur.

Offtopic: wanneer plaats je weer s foto's van merano? Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:59

Trouwens, als je gaat shoppen kun je Biotine eventueel ook goedkoper krijgen.
Desnoods kun je er aan denken om het uit Amerika te laten overkomen...(mits dit mogelijk is, want niet alles kun je uit Amerika laten komen...)

Ben even gaan googlen, en kwam dit tegen: 3kg voor EUR 24,95 Biotine van Purina

http://www.decathlon.fr/Magasin/produit ... reId=33315

Moet je even iemand vinden die regelmatig in Frankrijk moet zijn Lips are sealed

Je suis Charlie.

TamBrav
Berichten: 84
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:20

Je kunt ook peen geven dat heeft hetzelfde effect volgens mijn hoefsmid.
Bij ons heeft het ook goed geholpen. Maar met het droge weer van nu helpt volgens mij helemaal niets.
Laatst bijgewerkt door TamBrav op 04-08-04 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:35

mijn paard eet 20 kilo peen per week, maar daar krijgt ieecht geen goede hoeven van hoor!
Het vult alleen maar verder zit er niet veel in...... en hij zal goed kunnen kijken in het donker Cool

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:47

Cassidy schreef:
Ik heb weleens gehoord dat een schep gelatinepoeder door het voer dezelfde uitwerking heeft als biotine...en goedkoper is ook.
Van Kalvermelk heb ik nog nooit gehoord (maar nu ken ik de samenstelling daar ook niet van, kan best zijn dat daar nog extra gelatine inzit)

Dat heeft men hoefsmid mij verleden week ook gezegd dat ik gelatinepoeder moest kopen voor de merrie .Van biotine zie je het effect pas na 6 maanden (en er zijn zoveel verschillende en veel zouden weinig nut hebben)terwijl gelatinepoeder direct zou werken .allen ik heb het tot nu toe nog niet gevonden ,je zou het bij de groothandel voor bakkerijproducten moeten halen en het zou ook niet goedkoop zijn

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:52

vroeger hadden ze het in de supermarkt, van die blaadjes, die moet je koken, echt supergoor.... maar er staat me iets van bij dat het uit de handel is i.v.m. BSE, want het is van beenderen van beesten gemaakt.

Ik voer nu een maand of 8 biotine, het effect is geweldig! Ik heb er zo'n 3 maanden geleden de ijzers onderuit laten halen en ik rijd gewoon, ook op asfalt als het moet (liever in de berm, maar dat kan niet altijd) en de hoeven zijn echt super!

Terwijl het ras toch niet bekend staat om de goede kwaliteit hoeven....

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:10

in rozenbottels schijnt ook biotine te zitten? (don't kill me if i'm wrong!?) ik weet niet wat de hoeveelheid hier van is en of t ook echt zo is hoor!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:15

Ik ga morgen wat proberen met Syta, die heeft vreselijke scheuren in haar hoeven!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:16

Ik ben da-assistente geweest en ik kan je verzekeren dat het gehalte biotine in de speciale biotine preparaten niet te vervangen is door wortelen of gelatine (wat ik al helemaal nooit aan een paard zou geven).

Het kost inderdaad wat, maar dan heb je ook een relatief hoog percentage werkzame stof. Je moet alleen wel wat onderzoek doen, want goedkoop is soms duurkoop als er minder werkzame stof inzit.....

In gevallen dat het gaat om voorkomen van hoef en vachtproblemen is het vaak al voldoende om een speciale muesli met toegevoegde biotine te voeren. Dit heeft vaak al heel veel effect. Kan net een boost geven in de juiste richting.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:40

libke schreef:
Dat heeft men hoefsmid mij verleden week ook gezegd dat ik gelatinepoeder moest kopen voor de merrie .Van biotine zie je het effect pas na 6 maanden (en er zijn zoveel verschillende en veel zouden weinig nut hebben)terwijl gelatinepoeder direct zou werken .allen ik heb het tot nu toe nog niet gevonden ,je zou het bij de groothandel voor bakkerijproducten moeten halen en het zou ook niet goedkoop zijn


Dat is toch onmogelijk? Een bestaande scheur kan zichzelf toch niet meer repareren? Het effect is zowieso pas in nieuw hoefweefsel te zien, dat moet gewoon tijd krijgen om in sterkere vorm door te groeien..gaat toch echt wel een aantal maanden overheen voor je daar effect van kán zien.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:26

Biotine is inderdaad super. Het duurt ff voordat het werkt maar dan heb je ook wat!

Mijn hoefsmid zei dat in koffiemelk en kalvermelk heel veel biotine zit en adviseerde me om dat door de slobber te doen. Tip van mijn dierenarts was dat in lucerne ook heel veel biotine zit dus dat voeren we nu ook.

De hoeven van de paarden zien er (zonder ijzers) nu super uit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 74 bezoekers