Diaree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 23:34

Mijn 8-jarige tinkermerrie heeft sinds november steeds wisselend last van diaree. Dagje wel dagje niet, paar dagen wel maandje niet. Ze heeft 2 keer een antibiotica kuur gehad en ze is extra behandeld tegen wormen.
's Winters staat ze overdag in de wei en 's nachts op stal en nu staat ze sinds april dag en nacht buiten.
Ze heeft een maand geen last gehad, dus ik werd al blij. Maar nu heeft ze alweer 5 dgn achter elkaar diaree. Ik heb haar nu in een paddock gezet (zonder gras) met alleen hooi en water, maar ik wil haar het liefst niet te lang uit de kudde houden ivm knokken.
Heeft iemand hier ervaring mee, en of goede tips?

Gr. martine

nijlram

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:57

Mijn paard heeft ook vaker een antibiotica kuur gehad en heeft daarom ook weleens wat dunnere poep gehad. Maar niet echt diaree. Bij een paard is ook eigenlijk sprake van diaree als het echt waterdun is. Maar wat ik wou zeggen is dat door antibioticakuren de darmflora wat verstoort kan raken en dat je paard daarom weleens last kan krijgen van diaree. Als het echt erg wordt zou ik als ik jou was toch ff contact opnemen met de dierenarts. Het is dus niet vreemd dat jou paard na een paar antibioticakuren eerder last krijgt van diaree

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:11

Vraag aan je DA een Pro-biotica kuur. Dit herstelt de darmflora na een anti biotica kuur.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:19

is ze op ander voer komen te staan?
waarschijnlijk heeft ze gevoelige darmen, misschien een andere broksoort proberen ?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:24

Of heb je haar op een andere wei gezet met nieuw gras?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:55

Mijn paardje heeft ook last van gevoelige darmen, en reageert heel sterk op weersveranderingen, veranderingen van voer. Ik heb daarvoor ook antibiotica gekregen, wat niet hielp. Idee is om de mest te controleren op zand, 1 theelepel op een hoop mest is al teveel. Sandclear van de paardendrogist is dan een oplossing. Wanneer dit niet helpt probeer dan het ruvwvoer zo constant mogelijk te houden, dus geen grote veranderingen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:24

rijst koken,en dat gekookte rijste water aan je paard voeren Lachen
bij mijn merrie had het geholpen.

ik zag wel laats in de winkel van het merk hofman lieve's iets staan,weet helaas even niet meer hoe het heet,maar het was voor als je paard last van diarree had.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:29

heb het al gevonden Lachen

Afbeelding

Stop-Horse
Aanvullend dieetvoeder voor paarden.
Specifiek bij zwakke darmen en diarree.

Bijzonder voedingsdoel:
Bij nutritioneel herstel, convalescentie welke voortkomt uit zwakke darmen en diarree. Stop-Horse bevat een hoog gehalte aan essentiƫle voedingsstoffen.

Samenstelling:
Nux Vomica, Plantagolanc, Paconia, Trygonella, Veronica, Querius, Mezereum, Symphytum.

Gebruik:
Naar gelang de aandoening: 2 tot 5 maal daags 20 druppels.

Verpakking:
100 ml met handige doseerspuit