witte vlek in oog van veulen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

witte vlek in oog van veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 17:34

Hoi,

afgelopen week heeft mn veulen een paar dagen met een tranend oog rondgelopen. Op zich niks ernstigs dacht ik. Ze hebben ontzettend last van vliegen... Maar nu ontdekte ik donderdag een wit vlekje in haar oog, echt letterlijk erin. Vandaag leek het al iets groter. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik de veearts bellen? (Ik wil hem wel bellen maar zit op dit moment ontzettend krap bij kas, dus denk er twee keer over na..) Ik bedoel: misschien ben ik overbezorgd vandaar dat ik het eerst aan jullie vraag. Iemand enig idee? Je zou me er ontzettend mee helpen!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:23

Het kan een oogontsteking zijn omdat het oog ook traant,oorzaak vuil,een haartje,vliegen noem maar op,en heeft hierdoor een beschadiging opgelopen.
Ik zou zeker maandagochtend meteen de DA bellen en er naar laten kijken voordat het erger wordt,en dat je krap bij kas zit is natuurlijk vervelend maar bij aanschaf van een paard (en jij hebt er zelfs twee) moet je toch áltijd rekening houden met eventuele bijkomende kosten zoals de DA kosten,is slim om elke maand wat geld opzij te leggen.
Succes met je paardje!

Vaarwel grote vriend

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:57

Ik ken dit fenomeen van onze schapen met hun lammeren, is het gevolg van vuiltje of virusje in/op het oog. Vandaar eerst tranen en prutten en dan wordt het een witte waas of vlek op het oog. Wat ik doe bij de lammeren: mogelijke irritatie weghalen (zand, stof, pluisjes dmv afgekoelde kamille-thee), zorgen dat het niet meer gebeuren kan (vliegen-netje?) en zalven met zalfje van de DA. Ik meen zalf op basis van oxytetracycline, voor de lammeren krijgen wij oogzalf voor honden/katten mee, drie dagen smeren en je ziet het vlekje kleiner worden! Succes

© by Jossie, dus geen teksten zonder toestemming kopiëren!!!

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:17

thanks! Ik ga morgen even bij de veearts langs sowieso. Ik heb gisteren en vandaag zo'n vliegenmasker aan haar halster gedaan, om zo een beetje de vliegen bij haar ogen weg te houden. Het oog lijkt nu wel rustiger, ze traant idd haast niet meer. Ze had hem nu ook gewoon weer goed open. (oh ja, ff off topic: mn baas betaald sinds april al geen loon meer, ik had een paardenpotje maar die is nu echt leeg met een veulen erbij gaat het wat sneller! En ik krijg ontzettend veel commentaar dat ik me zo snel zorgen maak om mn paardjes enz, dat ik het eerst hier maar eens vroeg...) Maar hartstikke bedankt iig!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:03

Betaald je baas ~~}> de DA kosten maar hahahaha,hoop dat je snel een nieuwe baan vindt OK dan!

Vaarwel grote vriend

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 20:08

heb de rechtzaak (jaja) al gewonnen. Hopelijk duurt t nu niet lang meer voordat ik mn geld krijg, dan kan ik gewoon weer voor elk wissewasje de veearts bellen! haha!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:37

ohw gelukkig dat je de rechtzaak hebt gewonnen!
(ik ben zelf trouwens ook altijd zo`n overbezorgd type,waar ik zelf ook wel eens van baal haha aard van het beessie) succes verder!

Vaarwel grote vriend


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Trendiction en 16 bezoekers