castreren zonder verdoving?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisanneee

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:35

heej!
gelukkig is alles g0ewd gegaan OK dan! *LOL*
ik zie je wel weer
xxx lisanneee

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 20:59

jaa gelukkig wel hij ziet er nu wel weer happy uit Knipoog

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:30

misschien een domme vraag, maar mag een castreur wel verdoven? Dan bedoel ik dmv een injectie. Alleen een dierenarts mag toch de huid door met een naald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:05

Zonder verdoving Verward Dat doe je alleen bij mannen die heel heel heel erg vervelend zijn Haha!

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 19:16

boontje schreef:
misschien een domme vraag, maar mag een castreur wel verdoven? Dan bedoel ik dmv een injectie. Alleen een dierenarts mag toch de huid door met een naald?


lijkt mij van wel.. Verward een paard zonder verdoving castreren..
hmmz die castreur heeft het teminste wle bij Amig0 gedaan

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:40

mijne is dinsdag gecasteerd door de DA met algehele verdoving, liggend op de grond. Vooraf werd hij eerst gesedeerd, daarna infuus erin met de verdovingsvloeistof. Wat moet jij met betadine scrub doen? ik mag alleen afspuiten paar keer per dag.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:17

Een castreur mag inderdaad net als een paardentandarts geen verdovingen geven. daar moeten ze een speciale opleiding voor doen.

Bij ons op stal kwam altijd een castreur die dus NIET verdoofd.
De hengst kreeg een praam op en er werd even goed aan zijn neus gerukt op het moment van castreren.
Zoiets moet verboden worden, maar gebeurd heel veel.

De schuld hiervan moet je neerleggen bij de eigenaar van de hengst , die zo op zijn centen is.
Een verzekering dekt trouwens ook geen castratie door een castreur, alleen die van de dierenarts en terecht.

Ik heb mijn hengst dan ook door mijn eigen dierenarts onder narcose laten castreren en dat in zijn eigen stal.
Tja, dan ben je wel duurder uit, maar dat doet niet ter zake.
Ik was zeer tevreden over de behandeling, van te voren checkten ze ook even of hij geheel gezond is.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:32

Wel grappig dat dat mag en brandmerken niet meer... zien ze zelf de hypocrisie daarvan niet in?
Wij doen het ook atijd gewoon liggend onder volledige verdoving: kan je goed ontsmetten en de streng korter afbinden waardoor achteraf het risico op infectie minder is.

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 11:13

Cheveyo schreef:
mijne is dinsdag gecasteerd door de DA met algehele verdoving, liggend op de grond. Vooraf werd hij eerst gesedeerd, daarna infuus erin met de verdovingsvloeistof. Wat moet jij met betadine scrub doen? ik mag alleen afspuiten paar keer per dag.


wij hebben geen spuitplaats ik moet water zelf meenemen van huis en er 1 drupje betadine scrub indoen