Erik Laarakkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:22

Ik heb hem 9 jaar geleden aan het werk mogen zien..
Liep toen stage bij mijn oude manege waar hij tijdens mijn stage een aantal keer is geweest.
En ik zag die paarden erg opknappen.

Ook heeft hij naar mijn paardje gekeken.. sterker nog kwam de bak in lopen en hij zei meteen nek en rugklachtten, waarschijnlijk achterover geslagen, dat klopte.. dus toen door naar een kraker in Nederhorst den berg waar hij toendertijd me samen werkte.

Al met al knapte mijn paard hier heel erg van op.

Zweverig? Misschien.. maar als je vragen stelt wordt wel heel veel uitgelegt en dan is het bij lange na niet zo zweverig meer.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:55

Ik ga minimaal 2 keer per jaar met mijn paard neer erik, alleen al als preventieve controle.
Ik vind het super en heb er al met verschillende paarden gelopen die allemaal stuk voor stuk zijn opgeknapt!
De eerste keer schrik je je dood want ik geloofde er ook niet zo in snapte er niks van wat die allemaal deed (nu nog steeds niet) maar het werkt wel dat weet ik wel!!
soms krijg je vage duistere druppektjes of zalfjes mee en heb je zelf niet eens het idee dat je paard ergens last van heeft maar dan blijkt t wel zo te zijn als je alles braaf heeft en insmeert word t vaak beter...
Mijn paard is zelfs geestelijk heel erg opgeknapt. Maar dat is een beetje lang verhaal als je dat wil horen moet je maar ff pb-en...

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:48

Ook naar laarakkers geweest maar dan bij een assistente van hem aardige vrouw hoor maar heb nu toch zeer sterk het gevoel dat het allemaal onzin is
Mijn pony was namelijk contact gestoord zeg maar had een zwak zelfbeeld en had hoofdpijn....... Scheve mond
van die druppels mee gekregen (betaal je ook nog eens goud geld voor)
heb nog aan ze gevraag hoe het met zijn voorbenen was (dacht zelf dat daar het probleem zat) maar die waren helemaal in orde Verward
Drie weken later blijkt dat hij ernstige hoefkatrol heeft aan beide voorbenen met als resultaat dat hij nu met pensioen is.
Ben d'r dus niet zo blij mee geweest Boos!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:31

hoi, ik heb alle berichten eens gelezen, maar je kan het ook bij antoine de both proberen, is een hele aardige man (help je bij het rijden). hij laat jou je paard rechtrichten etc. ik ben er ook geweest(mijn paard mankeert nix) een vriendin van mij ook haar paard heeft ook hoefkatrol ontsteking, en bij het los rijden liep ie eerst kreupel en na 10 minuten liep ie 100% goed!!!!! ik wou dat ik eerder over m gehoord had, voor ik mn vorige paardje in liet slapen Huilen . misschien dat je dit ook eens kunt proberen. voor meer info kijk op, http://www.hoefkatrol.com nou in elk geval veel succes. xxx OK dan!

p.s een kennis van mij is ook eens bij zo'n soort dierenarts geweest (ik weet niet!!!! wie) maar ook iemand erbij, en dan gingen ze vragen stellen die het paard dan zou beantwoorden
( Verward ) nou ja ze vond het erg vreemd, kreeg druppels mee, en mijn instructriece was ook mee geweest en die ging op de terug weg aan de druppels ruiken en toen proeven, zij zei dat t net water was, en die kennis werkt in het ziekenhuis dus die heeft die druppels laten onderzoeken, bleek het gedestileerd water te zijn Dan BAAL je!!!! Boos!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:03

Ik heb mijn paard een paar keer laten behandelen door Evelien Hekkenberg, ook een 'volgeling' van Laarakkers. Ik probeer altijd voor dingen open te staan, ook als iets 'vreemd' over komt. Ik had eerst de reguliere dierenarts naar m'n paard laten kijken en toen dat niet hielp schakelde ik Evelien in (m'n paard was als veulen ook al eens door haar behandeld). Ook ik kreeg diverse druppels en ik kan nog steeds niet met zekerheid zeggen of 't beest er nu echt, al was 't maar een beetje, van op knapte. Uiteindelijk kwam ze er met de druppels niet uit en kreeg hij via haar probiotica wat wel hielp. Toch heb ik niet het idee dat het doormeten en proberen van diverse druppels voor niets is geweest. Ik ken mensen die zweren bij Erik Laarakkers

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:43

Ik wil niet slecht of neerbuigend spreken over Eric Laarakker of wie dan ook. Iemand die ik ken is daar ook geweest en kwam met niets dan positieve verhalen terug. Echter, wel met zaken waarvan ik weet dat ik mensen ken die dezelfde vaardigheden, weliswaar op een iets andere wijze, voor een aanzienlijk lager bedrag kunnen leveren.

Zoals ik al zei, over Eric heb ik vooralsnog goede verhalen gehoord en uiteraard wat minder goede, maar die vond ik persoonlijk wat slecht onderbouwd. Als je iemand slecht vind, moet je wel met duidelijke en concrete argumenten komen, vind ik...

Overigens loopt er bij hem van alles rond. Je moet maar even op de site kijken. Voor het doormeten kun je ook een vrouw krijgen. Ik weet zo even haar naam niet meer. Zij is GEEN dierenarts, even voor de duidelijheid. Wel is zij gedragstherapeute. Ze schijnt wel goed te zijn, maar dat heb ik alleen van horen en zeggen. Dus ik durf daar weinig over te zeggen...

Maar even om mijn punt duidelijk te maken... Eric Laarakker is erg duur.

Wat ik ervan heb begrepen, althans zolas het die vriendin van mij is verteld moet je minimaal 2 keer naar hem, toekomen (de Bilt)

De eerste keer kost je exclusief medicatie 120 euro (dacht ik, kan ook iets meer geweest zijn, niet minder in elk geval) de tweede keer (na ongeveer 6 tot 8 om te zien of de behandeling goed is aangeslagen) kost je 118 euro Bloos .

Verder heeft Eric Laarakker een groot assortiment aan potjes, zalfjes en cremetjes die een vermogen kosten en die je dient aan te schaffen ivm de behandeling.

Persoonlijk heb ik er wel eens wat moeite mee als je een "huismerk" dient te gebruiken, terwijl er genoeg op de markt is wat vele malen goedkoper is... Maar, toegespitst op de behandeling, tja... wie zal zeggen of het goed of fout is...

Ik weet niet of bezoekjes aan Eric vergoedt worden door de verzekering. Misschien weet iemand anders op het forum dat wel Verward ...

Je hebt nu in ieder geval een beeld van het kostenplaatje, iets wat ik persoonlijk altijd errug fijn vind om te weten, alvorens ik mij weer in een "nieuw" avontuur stort...

Persoonlijk heb ik meer met de theorie van Antoine de Bodt, maar ook dat heb ik meer van horen en zeggen en zijn theorie die ik bestudeert heb. Dus allemaal eigenlijk te eenzijdig om een goed beeld ervan te hebben. Ik denk dat als je naar hem zou gaan, je op den duur ongeveer net zo duur uit bent, of misschien wel duurder. Voordeel is wel dat je geleerd wordt hoe je je paard het beste kunt rijden. Aangezien in het rijden vaak veel blessures ontstaan of verergeren kan het heel nuttig zijn.

Maar naarmate ik er langer over na ga denken, begint mijn hoofd lichtelijk te tollen Scheve mond ik zou niet weten wat ik zou doen.

Laat je even weten wat je gaat doen?

Succes!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:02

Ja, Erik zijn consults worden door menig ziektekostenverzekering gedekt. De medicijnen vaak niet omdat deze op homeopatische basis zijn.

Ik zou inderdaad wel aanraden of Erik zelf te vragen voor behandeling of anders via www.steffivanderlaarse.nl een behandeling te doen. Zij, Steffi, is werkzaam geweest bij Erik maar nu voor zichzelf begonnen (iets goedkoper ook), is ook DA en komt aan stal. Doordat zij ook DA is worden ook haar consults vergoed door je ziekteverzekering.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:57

Eric laarakkkers wordt vergoed als je tegen alle ziektenkosten verzekerd bent. Mijn ervaring is dat eric nog duurder is dan dat je beschrijft. Ik heb voro het eerste consult al 195 moeten betalen en bij velen was het nog veel duurder ivm de vele medicatie.