Schuren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Schuren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 22:53

Mijn paard schuurt nu al een tijdje. Vooral zijn manen en bij zijn buik. Ik heb hem al 2x gewassen met tea tree shampoo, maar het heeft niet geholpen. Hij heeft nergens schilfers of iets, zijn manen zijn ook niet afgeschuurd maar ik betrap hem er steeds op in zijn stal.
Maar waardoor zou hij nou schuren? Zomereczeem? Hoe kun je zien dat het eczeem is?

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 01:18

misschien heeft hij wormen? Verward en misschien moet je 'm eens ontwormen?? ik weet niet hoor Lachen Ik doe enkel een suggestie Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:27

Voor informatie over zomerexceem moet je de zoekfunctie even gebruiken, hier zijn al veel topics over geschreven. Wormen denk ik niet: dan schuren ze vooral bij de billen/staart.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 10:54

En hij wordt ook elke 6-7 weken ontwormt, dus dat denk ik ook niet.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:02

Misschien verveling, zomer-eczeem is echt constant schuren aan de manen en staart (soms ook hals) Mijn paard heeft eczeem en ik denk niet dat de jouwe het heeft.. Als je paard eczeem heeft dan schuurt hij zijn manen er echt af. Ik denk dat het verveling is, het pard wat naast mijne staat die schuurt ook uit verveling. Maar die schuurt wel zijn staart kapot.