schijndrachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 19:29

wij dachten dat onze ponny drachtig was maar nu blijkt ze schijndrachtig te zijn heeft er iemand van jullie daar al van gehoord groetjes

miszkelly

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:33

hallo, ik heb er wel is van gehoord dat een pony schijndrachtig kan zijn. maar meer weet ik niet. kijk anders even op google.nl en dan typ je schijndrachtig in bijvoorbeeld

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:59

Ja hoor en helaas ook mee gemaakt, jouw pony heeft de dracht voor de 4e maand afgebroken, anders had je er wel iets van mee gekregen. Maar doordat haar hormonen helemaal zijn ingestelt op drachtigheid, zie je ze dat seizoen vaak niet meer hengstig worden. Om nu nog te gaan dekken lijkt me wat laat in het seizoen, dus als ik jou was zou ik wachten tot het voorjaar. Door de schijndracht, is de pony nu waarschijnlijk fors te dik geworden, dus dat moet je wel weer zien kwijt te raken.
Een ding nog: Doordat je niet weet waarom of wanneer de dracht is afgebroken, zou ik haar wel bij de VA laten controleren of de baarmoeder schoon is. Dit voorkomt een nieuwe teleurstelling de volgende keer.
En troost je, iedere fokker wordt wel eens op deze manier bij de takken genomen, je staat echt niet alleen.