zappa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:38

hallo,

ik weet ECHT niet meer wat ik moet doen!! Huilen Huilen
help me!!!!!!!!!!!!! Verdrietig

ik heb een pony die al ongeveer in een ander half jaar nu al 4 keer een peesblesure heeft gehad.
en we zijn meer dan een jaar alleen maar bezug met goed opbouwen en het genezen van de pezen.
maar elke keer komt het weer terug!

een maandje terug zag hij er opeens niet goed meer uit...ze vacht stond open en hij was sip...we lieten het even afwachten want elk paard is wel eens niet lekker.
na 1 week knapte hij weer op na meer vitamines en lijnzaad(voor ze vacht)! Haha!
alleen ze vacht bleef nog een beetjuh openstaan.
we hebben gisteren toch maar de dierenarts laten komen...en hij heeft bloed afgenomen.

we konden de volgende dag al bellen voor de uitslag!!
we moesten eerst 'sochtends bellen en als ze het dan nog niet wisten was het een slecht teken want dan zouden ze verder onderzoeken!! Verward

me moeder had om 10.00 gebeld en nee...ze wisten het nog niet!!!! Verward
we moesten om half 3 terug bellen!
wij hebben om half 3 terug gebeld...het zag er dus slecht uit en hij kwam er dus niet echt achter wat het nouw was!
hij dacht eerst aan ze lever maar verder onderzoeken en toen was dat het niet!
toen zat hij bij de nieren en idd er zat daar iets verkeerd...maar wat.. Verward
dat kon die er niet uithalen...als we echt willen weten wat er is met ze nieren dan moeten we nog een paar onderzoeken laten doen en dan weten we pas meer...MAAR...dat kost ons heel veel geld!!
Dus we hebben besloten dat niet tedoen!!

ik weet niet wat ik nu moet doen!!!!!! Huilen
ik wil hem eigelijk niet naar de slacht hebben:?
en ik ken wel iemand waar ik hem voor kan inruilen voor een ander maar dan komt hij togh denk ik bij de slacht!

kunnen jullie me misschien GOEDE raad geven! Verdrietig
alvast bedankt! OK dan!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:44

Tja als je een paard koopt weet je dat het veel geld kan gaan kosten. Als je paard echt ziek is snap ik niet waarom je niet de oorzaak op laat zoeken! Als je weet wat het is en ze kan niet meer beter worden en niet meer leven zonder pijn, ja dan is t een ander verhaal. Maar nu weet je niet eens wat er precies aan de hand is en je begint al over de slacht..

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:18

nouw ik laat het niet verder onderzoeken omdat,
we al weten dat de pezen niet meer kunnen genezen!
dus we kunnen nooit meer lekker rijden...
dus als we het verder weten hebben we er tog niks aan want dan zouden we hem toch wegdoen... Huilen

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:33

echt jammer zeg!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:42

en dan koop je een ander paard, die wordt vervolgens ook ziek en dan verkoop je die ook weer ??? Ik zal me nu maar vreselijk inhouden en hier verder niets op zeggen !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:46

Tja... als de pezen echt kapot zijn, dan wordt dat idd nooit meer beter. Op dat gebied is het beter om hem naar de slacht te brengen/in te laten slapen.
Wel vreemd dat ze niet kunnen achterhalen wat hij daarnaast nog mankeert.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:47

Mist schreef:
en dan koop je een ander paard, die wordt vervolgens ook ziek en dan verkoop je die ook weer ??? Ik zal me nu maar vreselijk inhouden en hier verder niets op zeggen !

OK dan! Lips are sealed


Zappa, misschien moet je wat duidelijker zijn in je verhaal. Want nu zeg je ineens dat de pezen al niet meer te genezen zijn en r daarom niet beter laat worden, en eerst was de rede dat jullie geen geld hadden.. Een paard kan veel geld kosten, dat weet je als je eraan begint!
Wat heeft ze aan dr pezen dan? 4 x een peesblessuren hoeft niet altijd te zeggen dat t niet meer beter kan worden. Ik vind in 1,5 jaar 4 keer van een peesblessure herstellen ook wel erg snel, normaal doe je over 1 erge peesblessure al meer dan een half jaar.. Misschien zijn jullie wel te vroeg begonnen met opbouwen en dat t daardoor steeds weer terug komt? Of is er een andere rede dat het niet meer goed komt?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:48

Tessebes schreef:
Wel vreemd dat ze niet kunnen achterhalen wat hij daarnaast nog mankeert.


Kunnen ze wel maar dat wil ze niet omdat t teveel geld kost.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:52

Aramat schreef:
Kunnen ze wel maar dat wil ze niet omdat t teveel geld kost.


Ja dat heb ik begrepen. Ik begrijp wel dat die mensen er geen geld meer in willen investeren, als die pezen kapot zijn. Maar ja, dan moeten ze ook zo dapper zijn om dat beestje nu uit z'n lijden te verlossen en niet te laten staan met allerlei vage verschijnselen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:54

Ik vind dat er wel erg makkelijk over gedacht wordt: als een paard teveel gaat kosten, moet ie maar naar de slager... Verward

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:48

Quellian schreef:
Ik vind dat er wel erg makkelijk over gedacht wordt: als een paard teveel gaat kosten, moet ie maar naar de slager... Verward

ik weet niet zeker of dit nu het geval is? zo kwam het eerst ook op mij over Bloos
Maar na het verhaal nog een keer te hebben doorgelezen vroeg ik mij af of ze het van de pezen wel zeker weten? Miss dat de TS dit nog even kan toelichten?
Want als de pezen echt zodanig beschadigd zijn vind ik het alleen maar een dappere beslissing van de TS aangezien het paardje dan uit zijn lijden wordt verlost.

gaat het omdat de onderzoeken te duur zijn... dan laat ik me er verder niet over uit want dan ga ik dingen zeggen die niet leuk aankomen bij de TS Tong uitsteken

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:18

Een jaartje weg zetten op een wei, en dan weer es kijken....? (Stappen op het harde.)

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:41

Weet je zeker dat het te duur is ? Genoeg geïnformeerd ? Gezocht naar een andere oplossing ?

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:08

arme zappa! heb je dit paardje in berkel gekocht? het was toch een manegepaardje op de barrage? dan heb ik er erg vaak op gereden! balen om te horen dat het niet goed gaat zeg..... hoop voor het paardje dat je de juiste keuze maakt!

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:12

ja klopt idd!!! *LOL*

Ididit schreef:
arme zappa! heb je dit paardje in berkel gekocht? het was toch een manegepaardje op de barrage? dan heb ik er erg vaak op gereden! balen om te horen dat het niet goed gaat zeg..... hoop voor het paardje dat je de juiste keuze maakt!