harde spieren(please een antwoord)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

harde spieren(please een antwoord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 14:38

Mijn merrie heb ik sinds 1,5 maand en ze heeft bij haar bil(die spieren die aan de zeikant zitten)is het hard aa die spieren en een beetyje dik.
Bij haar hals heeft ze dit het zelfde ,ook aan twee kanten.Vorige eigeaar heeft haar altijd met ee slof gereden,misschien door verkeerd gebruik spierpij gekregen.Weet iemand wat ik het beste hier aa ka doen? Lachen


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:46

Niet met slof rijden, misschien een masseur/fysio er bij halen? Wat door de jaren is vastgereden zul je niet zo snel weer los kunnen krijgen.

Je suis Charlie.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 14:49

nee met slof rijdt ik niet nee.En ik houd mijn teugels ook losjes.Als ik ze strakker neem gaat ze steeds harder lopen,ik denk doordat het zeer doet want als ik hoo zeg stopt ze in 1 keer.Maar denken jullie dat ik mijn teugels wat losjes moet laten tot die spieren minder hard zijn of af en toe al teugels strakker doen?

Aishlyn 1a premie op de keuring

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:57

Denk dat je d'r dan lekker los moet werken, buiging links buiging rechts, lekker figuren rijden
beetje galop, overgangen rijden, en als ze een beetje los is neem je de teugels wat meer aan!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:23

Gewoon meer tijd nemen om los te rijden en uit te stappen en niet te moeilijk dingen aan hem vragen. Wel veel overgangen rijden en inbuigen. Een masseur kan ook veel voor je paard doen.

Come over to the dark side, we have cookies!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:37

Ik zou er een masseur of fysio erbij halen, mijn paard kreeg het laatst ook, en ben nu in behandeling bij Marijke Boinck van Cherokee Horsetherapy zie ook website :http://www.cherokee-horsestherapy.com/ zij komt ook aan huis. Informeer bij haar eens. Succes ermee.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 15:46

Ik hoor ook van sommigen dat ik wel moet longeren en er doorheen moet rijden en anderen zeggen weer meer rijden ipv longeren en niet erdoor heen rijden.wat denken jullie

Aishlyn 1a premie op de keuring

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:20

Ik zou er voorlopig niet op rijden en er een fysio bijhalen. Je moet heel veel in je mars hebben om een paard dat gigantisch vast zit "er doorheen te rijden". Als je er nu een fysio bij haalt heeft je paard er meer aan dan dat je nog een tijdje loopt te emmeren, er uiteindelijk achter komt dat je het toch niet op kunt lossen, en er toch de fysio bij haalt. Tot die tijd kunnen er namelijk al hele ongename situaties zijn ontstaan, en je laat je paard onnodig met pijn rondlopen.

Je suis Charlie.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 16:22

heb net de dierenarts gebeld ,die zegt met een lang teugeltje rijden en myo cure bestellen van de paardendrogist(voor spierpijn en spierontsteking)en als het over een tijdje nog niet gaat weer bellen

Aishlyn 1a premie op de keuring

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:24

Ook een optie. Wat kost die Myo cure eigenlijk? En wat kost een fysio? Mocht die Myo cure niet helpen moet je alsnog naar de fysio. En telefonisch consult bij de DA is natuurlijk ook niet gratis...Lips are sealed

Je suis Charlie.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 18:59

dat myo care kost iets van 22 euro,valt op zich mee.Heb er arnica lotion bij besteld om op die spieren te smeren.Weet niet wat een telefonisch consult kost ,eigenlijk niet bij nagedacht dat je daar ook voor moet betalen

Aishlyn 1a premie op de keuring


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Babootje, Bokt990, crow, esther_ess, GoogleAdsense, ingvdh, LindaInez, Melzazu, Pova, ravie2013, Trendiction, WendyKtH en 35 bezoekers