* week gekoot !?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paintgek
Berichten: 174
Geregistreerd: 05-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 14:34

Verward
mijn jonge paint merrie(geb.january2001) staat nogal "doorgezakt" op haar voorbenen = week gekoot
hoe is dit het best te behandelen ?!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 15:11

Dit is niet te behandelen. Bij oudere paarden is dit een bouw foutje.

Gevolg kan zijn dat de pezen sneller overbelast raken, scheuren of wat anders. Pas dus op met hoog springen en crossen, en goed inbandageren is dan belangrijk.


Maar veulens hebben dat heel vaak, en dat trekt meestal vanzelf weg in de groei. Niet iets om je nu al druk om te maken dus.
Als veulens week gekoot zijn, worden de bewegingen later vaak lekker soepel. Maar als ie een jaar of 2 à 3 is, dan moet het ongeveer 45 graden schuin staan. Dat word gezien als ideaal.



_________________
Niemand is perfect, tot je verliefd op ze wordt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: carola op 2001-11-05 15:14 ]</font>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:01

Koten hebben met comfort te maken. Een weke koot is heel confortabel, maar dat geeft een overmatige belasting van de weke delen. Koten zijn schokdempers. De krachten die op de benen komen te staan moeten afvloeien. Rechte koot kan een stotende beweging opleveren. Ik zie overigens graag een veulen met lange koten, je ziet er inderdaad later niets meer van.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:51

paintgek ; kijk nog even bij "western", had ik op gereageerd, misschien heb je er nog iets aan...
groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boedha_1981, DeGelukkige4, dushishoeve, Felixity, gillian, GoogleAdsense, lovemyhorse1, nadcha, nessinator, Trendiction, vierspan en 37 bezoekers