Allergie tegen anti-vliegen middel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Allergie tegen anti-vliegen middel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:55

Ik gebruik voor onze 4 paarden het antivliegmiddeltje van Hunter. Bij onze shet heb ik gemerkt dat hij schurft op zijn hoofd krijgt en dat het erg jeukt. Zou ik in de eerste instantie een veearts bij halen of is er een middeltje dat goed werkt ? Het rare er aan vind ik dat alleen onze shet er problemen met heeft, de rest heb ik al gecontroleerd en die zien er allemaal prima uit.

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:05

Het kan dat je shet allergisch is voor een ingredient van het vliegenmiddel en je andere paarden niet. Je zegt dat hij schurft heeft? Dat krijg je niet van een vliegenmiddel, wel kunnen ze er jeuk of huidirritatie aan over houden.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:14

ik heb ooit eens een paard gehad met een allergie voor een bepaald anti vliegenmiddel. Groen/rode fles fabrikant Konmer/biopharm.

Mijn paard kreeg enorme bulten, haar uier liep vol en ze had veel jeuk.
Ze zag er uit als een gebobbelde olifant.

Na het wassen van het paard met afwasmiddel ( om ook het huidvet weg te halen) waren de bobbels snel verdwenen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 07:27

Zou even kijken wat er gebeurt als je de pony schoonmaakt en dan geen vliegenmiddel meer opspuit (evt. met handwarm water en veel azijn dat ontvet ook). Had ook een paard dat heel gevoelig was en uitslag/bulten enz kreeg terwijl de anderen er niet op reageerden.