kreupelig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 10:14

Hallo iedereen,
Zondag hebben we met stal een strandrit gemaakt, en omdat ik bang was dat ze wel stijf zou zijn heb ik haar maandag gelongeerd. Maar gisteren was ze kreupelig met rechtsvoor. Omdat ik het goed wilde bekijken heb ik haar aan een longeerlijn laten draven. Met name linksom zet ze haar rechtervoorbeen niet ver neer en draaft ze heel kort. Heel vreemd om te zien. Verder kan ik niets vinden: niet in de hoef, niet in of op haar been. Het is ook nergens warm of dik. Zou het stijfheid kunnen zijn of is er misschien iets ergs aan de hand??

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 10:31

Ik zou het paard even wat rust geven, en wat stappen op de verharde weg aan de hand. als je paard een blessure heeft opgelopen (en dat kan zo maar op het strand, mulle duinen) dan kan stappen en rust geen kwaad. Kijk het nog een week, liefst iets langer aan.
Het paard kan inderdaad ook vreselijk zure spieren hebben, van de toch wat zwaardere inspanning. Ook dan moet je het gewoon even wat rust gunnen.
Je kan als ehbo Arnica d6 druppels geven, die haal je gewoon bij de drogist en dat is homeopatisch, kan helemaal geen kwaad en helpt bij zure spieren en bij blessures.
als het been nou wel dik gaat worden, en het paard is echt kreupel, bel dan de dierenarts. Dikke kans dat die ook rust voorschrijft, maar dan weet je het in ieder geval wel zeker. Succes

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 13:29

Het kan een verstuiking zijn. Dat heeft Brando waarschijnlijk ook. Bij hem was ook niks gevoelig, dik en warm. Hij staat nu al een maand stil en het is nog niet over. Als hij over 2 weken niet goed is moet hij op de foto. Ik hoop dat jouw paardje sneller goed is. Succes ermee!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:43

ik heb gehoord dat als je paard kreupel is met longeren en het is het binnenbeen dat heeft hij last van het gebied onder zijn knie en is het het buitenbeen dan ligt het meer aan het bewegingsapparaat, dus toch een spierenkwestie denk ik, lekker stappen en toch wat rustig longewerk, veel succes

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 23:16

he hallo
mijn paard heeft een keer gehad (net als wij door ons enkel gaan) ook niks te vinden zelfs niet op de foto
waar het ook aan kan liggen zijn schouder of zijn rug ofzo
nou ja veel succes ermee
groetjes