Paard is weer brak....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Paard is weer brak....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:07

Het schiet zo lekker op met die concoursen van mij Scheve mond not
Loopt ie een paar weken goed, en dan is het weer mis..... Scheve mond
Steeds hetzelfde euvel, lijkt het wel, stijf en niet rechtsom willen buigen. Verschillende mensen hebben er nu naar gekeken en het lijkt linksvoor Verward te zitten. Paardlief heeft op die voet een beetje een 'franse' stand en had op de röntgenfoto bij de keuring 2 jaar geleden ook een 2-tje (de rest was allemaal 1-tjes). Zou het kunnen zijn dat het daar aan kan liggen??? Hij is niet stokkreupel, maar rad loopt ie zeker niet....alles behalve...
Denk dat ik voor de zekerheid tóch maar een foto ga laten maken????


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:40

Goh wat vervelend! Die 2 hoeft niets te zeggen. Zou hem goed na laten kijken. Misschien is het wel wat eenvoudigs dat op te lossen is door bijv. een manueel therapeut. Suc6!@

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:44

Loopt ie linksvoor niet rad is ie rechts niet soepel met inbuigen ?

Dan zou het kunnen zijn dat 1 van de wervels tussen zijn schouders geblokkeerd zitten. Toevallig vandaag een paard met dezelfde klacht gezien. Door een manueel therapeut of osteopaat is dat relatief makkelijk weer te deblokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:21

Het is precies zoals jij zegt An_J, en ik heb ookal eerder eens gedacht dat hij last had van zijn schouder, of rug, maar het deed hem nu echt pijn als ik hem bij z'n kogel vastpakte. Dik is het niet, maar pijnlijk dus wel....Met losrijden gaat het nog wel redelijk, maar zodra je hem wat op wilt pakken begint hij echt beroerd te lopen en na het rijden liep ie gewoon slecht. Longeren is precies hetzelfde verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:24

Kyona schreef:
Goh wat vervelend! Die 2 hoeft niets te zeggen. Zou hem goed na laten kijken. Misschien is het wel wat eenvoudigs dat op te lossen is door bijv. een manueel therapeut. Suc6!@



Dit is een steeds terugkerend probleem en ik denk idd dat het verstandig is om er naar te laten kijken.....Hoop dat je gelijk hebt en dat het zo eventueel op te lossen is. Zelf heb ik er een beetje een naar gevoel over... Scheve mond

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:35

Bah Nina, wat een pech, ik miste je vandaag al!

Ik zou hem idd eens binnenstebuiten laten keren, hoop voor je dat daar iets uit komt!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:49

Naz schreef:
Bah Nina, wat een pech, ik miste je vandaag al!

Ik zou hem idd eens binnenstebuiten laten keren, hoop voor je dat daar iets uit komt!



Ja, zo blijft het M1 nog wel een tijdje onbereikbaar, en ik ben zooooo dichtbij...

Hoe is het met jou en Taling gegaan???

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:56

Hé Nina, dat is balen! Was je net weer een beetje in een ritme aan het komen gaat het weer mis...
Sterkte ermee, en ik zou ook willen weten wat het was... Beter weten dan steeds maar die onduidelijkheid, want daar wordt je steeds onzekerder door!!!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:09

Hoi Nina, ik zou er naar laten kijken hoor!! Ben je zelf uit de onzekerheid en ik zeg altijd: beter 1x te veel laten kijken dan 1x te weinig. Ik vindt het ontzettend rot voor je. Hij ging juist zo lekker.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:05

Vraag Steffi van der Laarse maar. Die kan het voor je rechtzetten. Zonder hamer en verdovingen of weet ik wat. Gewoon, vriendelijk, zacht maar efficient. Zijn er dan nog andere dingen die spelen, haalt zij ze ongetwijfeld boven water. En ze komt aan stal. Je kunt haar vinden op www.steffivanderlaarse.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:41

Dancer schreef:
Hoi Nina, ik zou er naar laten kijken hoor!! Ben je zelf uit de onzekerheid en ik zeg altijd: beter 1x te veel laten kijken dan 1x te weinig. Ik vindt het ontzettend rot voor je. Hij ging juist zo lekker.


Zei jij niet dat je hem laatst al wat onregelmatig vond??
Of was dat Bart?
Nou, jullie hadden wel gelijk dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:42

joyce B schreef:
Hé Nina, dat is balen! Was je net weer een beetje in een ritme aan het komen gaat het weer mis...
Sterkte ermee, en ik zou ook willen weten wat het was... Beter weten dan steeds maar die onduidelijkheid, want daar wordt je steeds onzekerder door!!!


Hey Joyce, ja het gaat lekker zo Scheve mond
Heb gehoord dat het met jou wel lekker ging op de kringwedstrijd??
Gefeliciteerd! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:43

An_J schreef:
Vraag Steffi van der Laarse maar. Die kan het voor je rechtzetten. Zonder hamer en verdovingen of weet ik wat. Gewoon, vriendelijk, zacht maar efficient. Zijn er dan nog andere dingen die spelen, haalt zij ze ongetwijfeld boven water. En ze komt aan stal. Je kunt haar vinden op www.steffivanderlaarse.nl



Wil er toch eerst even een dierenarts naar laten kijken en mijn instructrice...en dan ga ik vanuit daar verder kijken wat er moet gebeuren.... Maar bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:16

Nou het wordt alleen maar slechter....heb er net even opgezeten en hem nog een minuut aan de longeerlijn gehad om zelf even te kijken. Erop voelde al helemaal niet goed, maar aan de longe zag ik pas echt hoe beroerd hij liep. Morgen dierenarts! Scheve mond

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:08

Succes Nina, ga je meteen met hem naar Marum?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 00:19

Dolfijn komt eerst even op stal om te kijken...
Duim je effies voor me?

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:09

Ik zal in ieder geval voor je duimen!!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:38

Misschien voor second opinion. Ze is ook gewoon een echte dierenarts nml.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:02

Dancer schreef:
Ik zal in ieder geval voor je duimen!!



Dank je Eveline!
Hoop dat het allemaal meevalt, heb er alleen zelf niet zo'n gerust gevoel over.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:15

ken het probleem, paardje van mij ligt ook steeds in de kreukels... Nu heeft ze weer een hoefkneuzing.... Er is altijd wat, heb haar nu 1 jaar, en heb denk ik in totaal 4 maanden kunnen rijden (koliekoperatie, veulen, kreupel, enz...) Boos!
succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:23

Nou precies Pasha, ik heb met dit paard al meer ellende gehad in kortere tijd dan met mijn vorige. Is ie een paar weken goed en dan begint het gedonder weer.....

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:09

mijn vorige was ook een drama, peesklap, jaar niet rijden, toen nog niet goed. Paard is toen weggegaan, denk je, ik koop een andere, zelfde gedoe!!!
Echt om moe van te worden.
Ik heb nu al 4 maanden van dit jaar niet gereden door alle kwaaltjes.
Zullen we een klaagclubje beginnen? Want ik word er ondertussen helemaal gek van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:20

Haha, ja een klaagclubje *LOL*
Helaas schiet je daar niet zoveel mee op...
Maarre, vervelend van je paarden zeg!
Scheve mond

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:43

Weet je inmiddels al meer Nina?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:14

Ik kan wel even met je meeklagen hoor Nina, Special loopt nu ook al weer twee dagen niet goed. Ze is heel stijf in haar linkerschouder. Ik denk dat het door het longeren in de zware buitenbak komt of dat ze er een klap tegen heeft gekregen. Ik ga vanavond weer even rijden en hoop dat het nu weer goed is. Gisteren was het al weer iets beter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, girlyggirl, ImkeTarek, Reusje_xx en 95 bezoekers