singel plek,man doet niks!

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EngeltjeS

singel plek,man doet niks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 08:08

Ik ging Maandag naar mijn verzorgpaard en pony. En met het poetsen zag ik bij het paard dat ze een singel plekje heeft aan 2 kanten Scheve mond .
Ik heb het gezegt tegen de eigenaar maar die is gister evengoed wezen mennen. Met een niet-soepele leren singel! Verward
Die man zij maandag dat het in 1 dag overwas, en dat het anders maar pas over 2 maanden geneest Boos! .
en hij zei:
Jullie rijden te veel met zadel. Die singel schuurt aan dr buik en daarom krijgt ze die plekjes. (het is gewoon een nylon-singel Verward )

maar ik dacht: elk leer moet je soepel en schoon houden! En dat was niet het geval. Het is wel gevet, (maand geleden) maar het is heel hard.

Wat vinden jullie dat ik moet doen?????? Ik rij nu znder zadel (gaat ook goed) of hebben jullie tips om te doen/zeggen???
please reageer dan!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:07

Al je tuig materiaal moet schoon en soepel zijn als je het gebruikt, laten we dat even voorop stellen.
Er zijn idd paarden die overgevoelig zijn voor nylon (koord) singels, dus je kunt proberen door een bont beschermhoes te gebruiken, dit soort problemen te voorkomen.
Ondertussen de plekjes schoonhouden en insmeren met een beetje uierzalf om het soepel te houden en snel te laten genezen.
Succes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie