Kramp trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:29

Bedankt voor de tips, ga ik zeker uit proberen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:27

Kitten volgens mij haal je wat dingen door elkaar (kramptrekken is geen hanetred). Ik kan mij niet voorstellen dat jij vanaf de foto in het profiel van Leone kan zien dat haar paard een krampentrekker is. Mijn paard is een krampentrekker en kijk maar naar de foto's in mijn profiel, dat zie je niet. Krampentrekken doen ze nl. als ze stilstaan. Het wordt veroorzaakt door een beschadiging in de zenuwenbaan en is niet te verhelpen.
Je verlicht het door de achterhand goed te trainen en door het bijvoeren van vitamine e en Seleen, om zo de antioxidanten beter naar de achterhand te transporteren.

Leone, ik zie dat je bij Stal Arends staat, mijn paard staat een deur (huis) verder dus als je vergelijkingsmateriaal nodig hebt, kom dan even bij mij kijken.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 10:47

Kitten dacht niet dat het een krampen trekker was, ik dacht het zelf vandaar dat ik een topic geopend had....

Mibick, ik je paard idd wel eens gezien maar nooit iets aan opgevallen, maar die van jou doet het ook alleen als hij stil staat?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:08

Leone schreef:
Kitten dacht niet dat het een krampen trekker was, ik dacht het zelf vandaar dat ik een topic geopend had....

Mibick, ik je paard idd wel eens gezien maar nooit iets aan opgevallen, maar die van jou doet het ook alleen als hij stil staat?

Alleen als hij stil staat. Ik heb er diverse artsen bij gehad, maar allemaal met het zelfde resultaat: niets aan de doen. Hij heeft er absoluut geen last van, het wordt wel wat erger (bijv. als de hoefsmid wat langer zijn been ophoudt), maar met de extra vitamine blijft het redelijk constant. Ik voer nu ook sinds een 6tal weken subli-energiekernmix bij en hierdoor wordt hij ook veel soepeler dus dat is wel een aanrader. Maar nogmaals je bent van harte welkom om eens te kijken of dit het zelfde is als wat jouw paard doet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:04

de fysio van mijn paard(ivm rugblessure, niet ivm kramptrekken hoor) zegt dat ze bij veel van de paarden die ze behandeld wel een paar krampentrekkers ziet
zelfs paarden die in de hogere dressuur en springsport meelopen

alleen naar de hoefsmid gaan is lastig, gelukkig heeft de mijne achter geen ijzers nodig en alleen bekappen gaat nog wel

maar dat omhoog tillen even vasthoude en weer neerzetten, is kramptrekken

meestal is het omhoog&opzij, maar de mijne doet het meer omhoog dan opzij, ook niet iedere keer evenhoog trouwens

hij loopt nu Z1 ebn ook springen doet ie goed, dus als je paard idd een kramptrekker is, dan is dat verder niet erg hoor Lachen

ik zou even bij mobick gaan kijken, en als dat toch anders is dan jouw paard(of laat mobick ook ff bij jouw paard kijken)
dan toch even de DA erbij laten komen.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 08:44

Mijne doet het meer opzij als omhoog, maar ben er inmiddels van overtuigt dat het een kramptrekker is, hij geeft trouwens geen problemen bij de smidt alleen als deze klaar is met het been dan doet hij het weer even.... Ik ga zeker een keer kijken bij Mobick, als ik weer op stal sta...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:22

je bent van harte welkom. Moet wel zeggen dat het wel erger wordt op den duur met bijvoorbeeld het beslaan. dus houdt daar rekening mee.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:36

Leone schreef:
Bedankt voor de tips, ga ik zeker uit proberen



Hoi,

Weet Hans en of cora niet wat het is?

Groetjes Zauber

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:28

Ik heb zelf ook een paard met een krampje links achter. Bij hem zie je het alleen in de stap af en toe en als hij stil staat (draf galop dus niet ) ik heb een foto waarop mijn paard dat kramptrekje heeft. Als je die wil zien pb je maar even dan kun je kijken of het overeen komt. Mij is verteld dat hij er nog over heen kan groeien omdat hij jong is, als die van jou 4 is heb je ook kans dat hij hier over heen groeit (als het kramp is)