Wat is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 13:43

Toen ik terug kwam van vakantie stond mijn paardje er niet lekker bij, heb hier al eerder een topic over gehad.

Stalgenootje (met veterinaire opleiding) zei toen dat het schimmel was, en ik heb hem dus gisteren voor de vierde keer met imaverol behandeld, alleen er is totaal geen verbetering, op het feit na dat er op een plekje weer wat haartjes komen dan, maar de plekken zijn verder wel erger geworden.

Heb er gister voor het behandelen dus een foto van gemaakt, ik laat sowieso maandag de VA komen, maar wat zeggen jullie er zo van op basis van deze foto's?

Foto 1

Foto 2


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:16

Ik zou denken aan mok, gezien het aan de onderbenen zit.
Dan is het ook logisch dat het niet weg trekt door het te wassen want mok moet je droog houden.

Ben wel benieuwd naar wat de VA zegt.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:13

Is het alleen net boven de hoef, of over het gehele onderbeen? Lijkt wel op schurft (op foto 2), maar op foto 1 weer niet. Misschien eczeem? Ben ook benieuwd wat de DA zegt.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:06

de foto's doen het bij mij niet Verward

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:09

bij mij ook al niet

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:18

Ik zou de DA laten komen, die kan een huidschraapseltje nemen en dat onder de microscoop bekijken. Dan kan ie gericht een behandeling instellen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:26

Foto's zijn een link, even erop klikken dus Knipoog

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:46

Loolapeloosa: jij hebt er vast geen verstand van.
Dit is geen mok hoor, en als het wel mok was, dan hoefd het nog geen natte mok te zijn.
Mijn Luna heeft droge mok, en nat of droog heeft daar absoluut niets mee te maken.

Ik zou idd even de VA laten komen, zodat de schimmel eerder weg kan gaan. Verder is schimmel niet dodelijk oid, dus maak je geen zorgen.
Imaverol is soms niet het snelste middel.

I'm not weird, I'm gifted!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:46

het lijkt op schurft!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:52

kan idd wel mok zijn , mok kan op het hele lijf voorkomen, en dan zijn het idd zulk soort plekken, niet zo'n streep net zoals in de kootholte!
die vormt zich zo door oa de beweging vd voet .

het kan ook eczeem of allergie zijn, staat ze op ander strooisel ?
of in een andere wei?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:44

Nope, altijd op stro gestaan, hij heeft zijn eigen weitje waar ook geen andere paarden in komen (verwend nest Schijnheilig) dus ana verandering van grond kan het niet liggen..

Tis trouwens een hij Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:16

haha ja aan de benen kan ik het geslacht niet zien Tong uitsteken en had verder ook niet helemaal precies gelezen Knipoog

kan dus toch een verwaarloosde mok zijn ...

ook schurft word van imaverol minder, maar het kan idd zijn dat het in het begin nog wel een keer veel erger word!
sommige boeren hebben nog scabisix , dat werkt perfect tegen schurft!
onze jonge paarden , die toch al weinig kenden ( 1 a 2 jaar ) en die schurft hadden, die spoot ik een paar keer in met scabisix..
warene r zo van af!
vreselijk sterk spul.. en werkte perfect
maar mag in nederland ook al weer niet meer ...

ook voor mok is dat spul niet erg
elke dag wassen met imaverol is voor mok niet bevoordelijk!
die scabisix die los je op in water en spuit je lichtjes op de plekken, imaverol gebruik je als shampoo en dan worden de plekken dus veel natter

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 21:05

Je moet imaverol 3 à 4 keer om de 3 à 4 dagen, heb het dus 4 keer om de vier dagen gedaan..

Maar ik zal de VA laten komen, want inderdaad als het mok is ben ik verkeerd bezig geweest Verward

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:36

dit lijkt op wat pepper ook heeft (gehad).. ik heb het ook met imaverol gewassen, maar het bleek een chronisch ontstoken huid te zijn (latijnse benaming weet ik niet meer) .. WATER was dus SLECHT. ik moest het droog houden, maar ook zorgen dat het niet uitdroogte (levertraanzals opgesmeerd) de huid was ook warm op die plek (bij jou ook het geval?!). en dik. mijn DA zei :ik kan haar wel een antibioticum geven, maar dat heeft geen zin, dan komt het over ene half jaar ook terug. verder moest ik er wel op letten dat ze niet kreupel ging lopen, want dan zou er misschien iets naar binnen kunnen slaan. dit is nog niet gebeurd, en hoop dat het zo blijft.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:54

Senja schreef:
Loolapeloosa: jij hebt er vast geen verstand van.
Dit is geen mok hoor, en als het wel mok was, dan hoefd het nog geen natte mok te zijn.
Mijn Luna heeft droge mok, en nat of droog heeft daar absoluut niets mee te maken.
.


Ten eerste schrijf je m'n naam verkeerd en ten 2e ben jij miss alwetend hier dan?

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:07

heb je al geprobeerd om het met betadine te behandelen?
even wassen met betadine shampoo en daarna betadine oplossing erop doen..
lijkt me wel een soort schimmel, maar deze kan misschien niet reageren op imaverol..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:37

als het is , wat ik denk dat het is,... zou ik het niet met water in aanraking laten komen, gewoon de DA erbij halen en tot die tijd niets doen

start paardensport Zie profiel voor meer info

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 18:16

VA is geweest, tis 'gewoon' schimmel
hij heeft een prikje gehad, en moet hem over 2 dagen nog een keer met imaverol wassen, over 2 weken krijgt hij dan nog een prikje en dan moet hij er weer bovenop zijn..

met water heb ik hem ook niet gewassen, imaverol, wel lezen muiszje

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:38

Cealli schreef:
met water heb ik hem ook niet gewassen, imaverol, wel lezen muiszje


Imaverol moet je toch verdunnen met water, of ligt het nou aan mij

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:44

Ik kan geen foto's bekijken, maar wij hebben vorig jaar ook zo'n geval gehad. 't Begon met op de kaak een paar kale plekjes, en dan maar gelijk de Imaverol erbij gehaald, maar dat hielp niet, integendeel.
DA erbij, schimmel volgens hem, alleen, paard had er verschrikkelijke jeuk aan, beet zichzelf en schuurde zijn vel open. Mijn eigen DA zei overigens dat schimmel NIET jeukt, en ik heb dus mijn prof van parasitologie gebeld. Schimmel jeukt volgens hem ook niet.
Wat het dan wel geweest is, weten we nog steeds niet. 't Paard heeft ook last van zomereczeem, en na verdere onderzoeken is de diagnose gesteld op een hyper-super-gevoeligheid aan die Cullicoïdes-mugjes. Maar, als iemand de echte toedracht weet, hoor ik het graag...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maritjuh2000 en 69 bezoekers