luchtzuigen/kribbebijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

luchtzuigen/kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:38

Als het goed is, is er begin dit jaar een onderzoek geweest naar luchtzuigen e.d. in Utrecht. Het verbaast mij dat er helemaal geen resultaten ervan in de bladen te vinden zijn. Weet iemand meer van de resultaten of wanneer dit bekend gaat worden? Ik heb een paard van 2,5 jaar dat al in ieder geval een jaar lucht zuigt ook in de weide op de rug van zijn vriendjes.
Onlangs heeft hij 2 keer koliek gehad en ik denk niet dat dit door de zogenaamde extra ingeademde gassen is maar door evt aanwezig maagzweren. Iemand meer ervaring ermee of meer info over onderzoek uit Utrecht? Bij voorbaat dank!

quinoa
Berichten: 766
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:48

ja ik ben ook wel benieuwd inderdaad

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:44

Mijn paard van 24 jaar doet het al 24 jaar en heeft nergens last van!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:44

Ik wil het ook graag weten.
Ik snap ook niet waarom het zo lang moet duren allemaal.

Isabel19

Berichten: 26
Geregistreerd: 23-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:08

Mijn pony doet luchtzuigen :-/ Hij heeft al verschillende banden gehad om zijn nek. Maar dit is altijd maar een tijdelijke oplossing want altijd komt hij er weer achter hoe het wel kan, ook met band om.
Mijn paard die ernaast staat neemt dit gedrag trouwens niet over...

Mijn pony heeft er ook een hele erge koliek aanval van gehad, die dehele nacht heeft geduurd. De dierenarts is 's nachts 4x langs geweest en had hem eigenlijk al opgegeven. De medicijnen leken niet aan te slaan en meer mocht hij niet, dat zou hij niet overleven. En hij kon ook echt niet meer overeind komen. Maar at later in de ochtend bleken ze toch aan te slaan. De dierenarts zei dat er wel een klein wondertje was gebeurd

Maar dit bewijst maar weer dat luchtzuigen wel erg gevaarlijk kan zijn.

Anoniem

Re: luchtzuigen/kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:14