Shockwave Therapie Emmeloord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 20:17

Mag ik vragen wat jullie met gefocuceerde shockwave bedoelen. Lijkt me interessant om te weten . Wat is het verschil tussen beide Verward heb van de gefocuceerde nog nooit gehoord of gelezen.
Gr Mariska

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 20:17

Mag ik vragen wat jullie met gefocuceerde shockwave bedoelen. Lijkt me interessant om te weten . Wat is het verschil tussen beide Verward heb van de gefocuceerde nog nooit gehoord of gelezen.
Gr Mariska

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 20:20

Sorry van de twee dezelfde berichten achter elkaar drukte twee keer op enter. Gr Mariska

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:29

Een aantal berichten terug heb ik daar iets over gezegd (gefocusseerd werkt geconcentreerder op de te behandelen plek, dus effectiever en minder ten laste van gezond weefsel).

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:47

Met gewone shockwave wordt er ook een deel behandeld van de pees dat heeft de arts mij zelf verteld. Het werkt met een soort van electriciteit massage en het paard voelt er niets van, ik weet niet wie jou dat verteld heeft dat het zeer doet bij het paard maar mij is iets heel anders verteld. De paarden worden verdoofd omdat ze doodstil moeten staan om de juiste plaats te kunnen behandelen en voor de veiligheid van het dier en het apparaat en voor als het dier eventueel gaat bewegen omdat hij in een vreemde omgeving is met vreemde mensen want je mag er zelf niet bij blijven geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker want dat is mij nog niet verteld. Ik hoop dat deze illusie nu uit de wereld geholpen is en dat jullie niet gaan denken dat het pijn doet want dat is dus echt niet zo.
Gr Mariska

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:41

Je trekt nu allerlei conclusies (uit mijn verhaal?) die onterecht zijn.
- shockwave heeft niets met electrische schokken te maken.
- ik heb zelf schockwave gevoeld. Is een ontzettend rotgevoel. Inderdaad worden de paarden (voor zover ik heb gezien) verdoofd.
- gefocusseerd of niet-gefocusseerd, heeft niets met pijn te maken.
- ook bij niet-gefocusseerd wordt inderdaad maar een deel van de pees behandeld. Maar is minder geconcentreerd en precies dan gefocusseerd. Dus bij niet-gefocusseerd zal (meer) gezond weefsel worden behandeld, terwijl je dat eigenlijk niet wil.

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:32

Zo bedoelde ik het niet maar de meeste mensen die in deze melding schrijven zeggen dat het pijn doet of dat het een rot gevoel is. De arts van de lingehoeve heeft mij zelf verteld dat het paard er absoluut niets van voelt. Ik heb dit ook maar van horen zeggen maar ik neem aan dat de arts weet wat hij zegt of niet? Het zal best zo zijn dat het een rot gevoel is maar het doet geen pijn zegt men (wat ik al eerder zij). Ik val jou hiermee niet aan (en als je dit zo begreep sorry), maar ik wilde gewoon even wat dingen op een rijtje hebben voor andere mensen die dit lezen want anders krijg je allemaal rare praat op niets af. Mij is echt verteld dat het het een soort van electriciteit massage is op de pees en dit heb ik niet van jou maar van de arts zelf. Ik heb met die aardige man een kwartier aan de telefoon gezeten en hij heeft mij precies verteld wat de therapie inhoud en wat er met het paard gedaan word en wat hij ervan voelt. Ik moet je vertellen dat ik nog nooit heb gehoord van gefocuceerde shockwave en dankzij jou weet ik nu wat het inhoud. Dank je hiervoor. Ik hoop dat je nu niet denkt wat een rot mens maar ik ga echt op het verhaal van de arts af en ik denk dat hij gerust wel weet waar hij mee bezig is en hoe het werkt en wat het doet. Nogmaals als je denk dat ik je aan wil vallen op je verhaal dan is dit echt niet zo. Ik hoop dat je dit begrijp. Gr Mariska

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:06

Welnee, zo erg vatte ik het niet op. Probeer alleen te voorkomen dat er misverstanden ontstaan. Op een puntje wil ik je toch nog even corrigeren: Schockwave zijn drukgolven, het voelt en klinkt een beetje als schokken, maar heeft gelukkig niets met electriciteit te maken, het zijn geen stroomstootjes.
De details van het verschil tussen gefocusseerd en niet-gefocusseerd weet ik ook niet precies, maar het principe is denk ik wel duidelijk. Alleen heeft nog niemand helaas kunnen melden welke variant er in Emmeloord wordt toegepast......

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 21:24

Volgens mij word er in Emmeloord de gewone shockwave toe gepast geen gefocuceerde ik heb er niets van gehoord in ieder geval dat ik de mevrouw van Emmeloord aan de telefoon had. Ik weet niet of jij weet waar je een nederlandse site kan vinden over shockwave therapie als je dat weet zo ik het graag van je willen horen. Ik weet niet meer of jij nou ook een paard heb gehad dat shockwave therapie heb gehad. Of heb je er alleen maar van gehoord of gelezen. Ze doen het namelijk nog niet zo heel lang bij paarden in Nederland. Als jou paard er is geweest zou je dan kunnen vertellen hoe hij op de therapie reageerde. Ik moet namelijk woensdag naar Lienden (lingehoeve) met mijn paard en dan krijgt ze de eerste therapie. Ik wacht op je reactie.
Gr Mariska