Wat gebruiken jullie tegen mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:06

Oké, dit is weer zo'n onderwerp waar je altijd veel van kan leren. Want geen enkel paard reageert hetzelfde op zo'n middel dus je kan alles uitproberen. Als je denkt dat niets helpt kan je opeens de oplossing vinden in iets waarvan je denkt... hoe kom je erop...

Mijn verzorgpaardje heeft gigantische last van mok gehad. Eerst verzorgd met Hydrocotiderm. Hiermee mag je niet te lang doorgaan omdat de haren anders niet meer groeien. Toen mokzalf van de paardendrogist. Hielp nog niet. Toen ging de mok verder naar boven. Dikke benen. De dierenarts is 3 dagen achter elkaar geweest om haar in te spuiten met peniciline. De dikke benen waren weg maar de wonden aan haar pijpbenen achter waren er nog. Deze goed schoongemaakt met Betadinescrub. Eén keer alle korsten eraf gehaald zodat we schoon zouden beginnen en toen zalf erop. Een zalfje van de dierenarts met antibiotica erop.

Bij haar koot zit geen mok meer, dat is perfect, er groeien zelfs al weer wat haartjes. Maar haar pijp... jeetje... ik krijg het niet weg. Nu hebben we een tube zalf van de dierenarts gekregen. Weet de naam even niet uit mijn hoofd, maar het lijkt of dit gaat werken.

Een ellende die mok!!!!!