Mag ik jullie mening over/ ervaring met arthrose bij honden?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 13:37

Mijn hond heeft waarschijnlijk arthrose (ik heb nog geen rontgenfoto laten maken, maar de symptomen en leeftijd wijzen erop).

Nu zei een dierenarts dat pijnstillers en ontstekingsremmers helpen (lage dosering, om de arthrose niet erger te laten worden en een normaal slijtingspatroon te krijgen door normale beweging zonder pijn), maar daar zitten natuurlijk ook nadelen aan. Vooral als ik dat dan langere tijd ga gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld gelezen over maag/darmbeschadigingen door die middelen. Kijk, Dino is nu 10, en wordt misschien wel 15 (duim duim), moet ik dat dan al die tijd blijven geven?

Kijk, hij heeft alleen last na lange wandelingen waarin hij ook speelt. Dan is hij als hij gelegen heeft eerst een paar passen stijf of loopt even op drie poten. Dit duurt dan 1 a 2 dagen.

Nu zit ik zelf aan een kruiden/acupunctuur oplossing te denken. Bijv. Drynaria 12 Formula (www.huisdierendokter.nl bij arthrose) of E-Biosynov(www.fabra.nl). Dit is natuurlijk best prijzig, dus ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Het adres voor Barok harnachement http://www.barokshop.com
Kur op muziek nodig? http://www.marvinsmusic.nl al vanaf €19,95 en incl. choreografie
Vakantie in de Spaanse pyreneeen? Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' http://www.topofthepyrenees.com

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:16

Vraag het eens aan Maarten!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:42

Synovitab is goed spul. Gaven wij altijd aan onze hond (met dezelfde klachten), die verbeterde er heel erg door. Verkrijgbaar bij drogist (het is eigenlijk voor mensen) in een blauw doosje.

Nulla tenaci invia est via

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 00:26

Tja, een van mijn honden heeft ook arthrose en die krijgt snel een gewrichtsontsteking.
In de eerste weken dat we hem hadden (hij was toen 4 1/2 jaar) viel ons op dat hij strompelend uit zijn mand kwam. Maar eigenlijk als je net wilde kijken hoe hij liep was het alweer over. Ik heb toen foto's laten maken, waarop bleek dat hij een knobbeltje had op de kogel van zijn schoudergewricht. Bij een beweging van liggen naar staan kwam deze in de kom en dat gaf pijn.
De dierenarts heeft meerdere keren ontstekingsremmers tussen zijn gewricht gespoten en het is verdwenen. Af en toe verstapt de hond zich en dan krijgt hij meteen een gewrichtsontsteking, binnen een paar dagen kan hij dan niet meer lopen. Ik ga altijd meteen naar de dierenarts, omdat ik dat nu weet en dan wordt hij weer ingespoten. Tot nu toe is dat in zijn tenen/voet voor en in de schouder.
Hij hoeft er verder geen medicijnen voor, wel heeft hij een keer een Prednison kuur gehad van 6 weken. Toen zat de ontsteking onderin zijn rug en kon hij niet meer zitten en kwispelen.
Ik ben benieuwd naar de middelen die jij beschrijft, misschien zou ik die ook kunnen geven.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

petrakolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:52

Ga met je hond naar een homeopatisch dierenarts! Er zijn verschillende (homeopatische) middelen tegen artrose, maar welke er geschikt is voor jouw hond dat moet een homeopatisch dierenarts beoordelen.
Petra

francien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 12:24

Hoi Marja
mischien heb je het verhaal over JaY-jay gelezen .
maar hij had ook arthrose en met pillen ging het wel maar op de lang duur niet maar .
en we hebben hem op 4 en half jarige leeftijd moeten laten inslapen .op 19-9-2001
Jay-jay was een heel mooie liefe benner senner maar het komt niet meer .
kijk Arthrose is nog steets niet te genezen niet bij honden paarden laat staan bij mensen .
en ja op je vraag moet ik die dan altijd blijven geven hhmmm ja tot dat .............
ik heb ook vaak de vraag gehad maar konden ze hem niet helpen nee dat ging niet het is uitstellen en meer niet hoe rot het ook klikt.
ik leef met je .
ik weet wat je door maakt .
heel veel sterkte in de komde tijd
liefs francien

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: francien op 2001-11-01 12:27 ]</font>

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 13:31

Ik had hier al een reactie neer gezet maar die is schijnbaar met nog vele andere verdwenen.
Misschien kun je eens een middel proberen waar de volgende ingredienten in zitten * glucosamine
* chondratin sulfaat
* MSM zwavel

Dit werkt goed voor mensen en paarden. Mijn dierenarts heeft eens gezegt dat hij alleen maar goede resultaten bij honden en katten zag als het om middelen waar in elk geval glucosamine in zat.
Er is bijv. cortaflx voor honden.

Groetjes Adrienne

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-11-01 13:32 ]</font>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie