Inspuiten: Werkt dat wel echt????

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cowgirl

Inspuiten: Werkt dat wel echt????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:01

Ik lees hier nogal veel over het inspuiten van gewrichten/banden etc etc.

Maar veelal negatieve ervaringen of ervaringen van zeer korte duur.

Ik heb mijn eigen paard destijds ook laten inspuiten ivm een slijmbeurs ontsteking maar ook dit was van korte duur.
Mijn hoefsmid is ook al niet voor en de laatste 2 jaar heb ik al diverse gevallen van dichtbij meegemaakt waarbij het ook niet aan sloeg.

Dus m.a.w werkt het allemaal wel, is het wel de moeite waard?
Of worden we gewoon voor gek gezet omdat we zo graag er wat aan willen doen.
De DA vangt wel.... maar wij... Verward en het zijn toch zeker geen paar euro's waar we het over hebben.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:11

ik ken een stal daar spuit een belgische arts geregeld de gewrichten in, schijnt wel te helpen voor zover ik weet!
maar zolang er bij mijn paarden geen medische noodzaak is worden er geen gewrichten ingspoten hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:51

Mijn ervaring is dat het alleen blijvend werkt bij paarden die geen grote aanmerkingen op de gewrichten hebben.

Is er iets te zien op de foto waardoor de irritatie ontstaat dan kun je die wel tijdelijk wegnemen maar het komt dan altijd weer terug.

Is zo'n ontsteking ontstaan door trauma maar wil het slecht genezen dan kan inspuiten erg goed werken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:39

Hylarionzuur kan goed werken. Prednison / corticosteroide enz. niet dat is echt tijdelijk en probleem is dat het onderdrukt en het steeds terugkomt, met kortere tussenpozen. Daar zou ik dus nooit voor kiezen. Hylarionzuur heb ik met een paard wel ervaring mee is 4 jr geleden gebeurd en heb het idee dat dat goed geholpen heeft. Bij dat paard was tegen mijn zin in de 1e keer door een andere DA met prednison gespoten en dat had dus geen effect. De DA waar ik daarna kwam zei dat je dat echt niet 2x moest laten doen omdat je dan kans had op blijvende verslechtering.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie