mijn paard hoest weer veel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:38

Ik ken het niet die denneknoopsiroop sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:46

had je dat niet aan de Da kunnen vragen wat hem nu het beste te geven?

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 16:50

Knipoog nou de dierenarts zei er niet zoveel op!!ze hebben liever dat je wat van daar koopt natuurlijk..maar al die bijwerkingen sta ik niet op te wachten,,maar ik probeer eerst de dennensiroop wel..of als iemand nog iets beters weet!!!zonder bijwerking,van harte welkom!! *LOL* OK dan!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:11

sputolisin werkt super.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:06

runningkawa schreef:
had je dat niet aan de Da kunnen vragen wat hem nu het beste te geven?

Mijn Da had inderdaad een ander middel voorgeschreven, wanneer eerdere middelen niet goed zouden werken. Hij zou ook geweten hebben dat die andere middelen niet zouden werken, omdat ik daar over gebeld zou hebben...
Dennenknopsiroop is volgens mij gewoon een middel wat je kunt kopen bij de drogist tegen hoest en verkoudheid (voor mensen). Dit middel geeft bij mij (ik ben zelf erg astmatisch) alleen maar meer slijm, dat komt in mijn ogen door de siroop (is plakkerig). Ik zou nog eens contact hebben met de da, vragen naar een ander middel. Lukt dit niet dan een andere da of alternatief arts (wat jezelf wilt).

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:46

Hoi,
Mijn paard heeft al jaren last van hoest. Vroeger wel eens een bronchoscopie gedaan. Veel middeltjes gehad. Laatst over gestapt naar een andere DA. Nogmaals bronchoscopie, daarna maand corticosteroiden en ventipulmin. Toen weer bronchoscopie er kwam uit dat mijn paard last heeft van allergie type 4. Dat betekend dat ze van veel dingen last heeft. Ze staat nu op zaagsel en loopt zoveel mogelijk buiten en krijgt al een paar jaar kuil. MAAR>>> mijn DA is iets nieuws aan het uittesten via een internist DA. Pufjes of te wel inhalers.Nou het is even veel werk 3maal daags pufjes geven 9-4-9. Maar mijn paard is na een paar weken van haar hoest af en dat nu al twee maanden. Vanaf dat ze twee keer niet gehoest heeft moest ik stoppen met pufjes. het is wel duur. Een inheler kost zo'n 127 euro en dan nog de medicijen. Maar ik kan weer rijden. Hiervoor kon ik nog geeneens draven, want dan hoeste ze haar longen eruit. Nu rijd ik weer buitenritten in vol galop. Een super middel. Als je precies wilt weten wat het medicijn is dan zie ik het wel.
groetjes Summer

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:29

Ik gebruik zo'n kruidenhoestmix, kost wel 20 euro per pot, daar zit foenegriek, weegbree, knoflook, eucalyptus, etc in. Twee keer per dag een schepje. Verder op zaagsel zetten en nat hooi, liever kuil, geven. Zoveel mogelijk buiten zetten als het kan en wel beweging geven. Succes.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 15:48

wie weet nog een goeie slijmoplosser???

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:46

Emaartje schreef:
wie weet nog een goeie slijmoplosser???

eucalyptus. Ik heb eucalyptus badolie van kneipp gekocht en dat smeer ik af en toe in Jessie's neus. Dat geeft meer lucht, net zoiets als stomen bij ons. NIET door het eten mengen uiteraard. Ze gaan wel flemen als je het in de neus smeert Lachen

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 00:01

ik heb goed nieuws sinds vanavond met een bosrit,kwam het witte slijm wat vast zit los met rijden,dus wel door de denneknoopsiroop,tijm,en pulmomag ook hoestsiroop van de dierenarts...gelukkig maar,was wel blij hopen dat het er allemaal uit komt...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:50

Emaartje schreef:
;) wat voor hoestsiroop is er geschikt voor!!!ze heeft elk jaar er last van veel last van slijm wat vast zit...iemand een goei tip!! *LOL*



Als ik jou was zou ik de da erbij halen en de knijptest laten doen, je hebt kans dat het chronisch is geworden.... Het is beste is nu eigelijk dat ze dag en nacht buiten staat en niet opstal ( ik weet niet of je haar op stal hebt) maar dit is de beste oplossing, dan heeft ze frisse lucht en de ademhaling en de benauwdheid word dan minder, maar haal er wel even een DA erbij en die kan je zo adviseren wat voor poeder/siroop ze moet hebben, succes

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:41

Je kan je paard ook laten stomen, het heeft bij mijn paard die veel oud slijm in z'n longen had zelfs geholpen. Het was op aanraden van de DA. In een oud topic heb ik al eens uitgelegd hoe ik dat deed:
[MD] Hoestend paard....

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:52

ik zal dalijk even kijken wat ik heb gekregen... je mag het maar maximaal 1 dagen achter elkaar gebruiken....

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 17:34

xkusssx ik ben benieuwd wat het is??

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:38

xkusssx schreef:
ik zal dalijk even kijken wat ik heb gekregen... je mag het maar maximaal 1 dagen achter elkaar gebruiken....


Bedoelde 10 dagen... sorry vergeten te kijken ( wel gebruikt zelfs nog hoezo blonT) kijk morgen Haha!