kosten operatie aan een kieswortel ontsteking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

kosten operatie aan een kieswortel ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 16:00

Titel zegt het al

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken


droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:41

Dat ligt er echt helemaal aan hoe de kies verwijderd moet worden. het kan zijn dat ze hem er gewoon uit kunnen trekken, maar het ook dat hij er van buitenaf uit getikt moet worden. dan krijgt hij een gat in z'n wang met een drain erin. dan moeten ze vaak ook wat langer op de kliniek blijven om te controleren. dit verschilt per kliniek.
bij mijn paard hebben ze hem er gewoon uit kunnen trekken.
het verwijderen van de kies kostte 70 euro.
hier kwamen dan nog extra kosten bij. zo moest er bij mijn paard een CTG-scan gedaan worden om te zien of hij er zo uit getrokken kon worden. dit kostte 246 euro.
4 dagen op de uithof --> ong. 50 euro.
narcose tijdens de operatie --> 116 euro
medicijnen van die dag --> 75 euro

het kan natuurlijk goedkoper worden maar ook duurder. mijn paard had gelukkig geen drain en geen ontstekingen. mocht dus vrij snel naar huis.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 19:46

Valt nog mee had echt rond de 1000 euro aan kosten verwacht Scheve mond
Maar we hebben nu een schatting donderdag eerst naar de kliniek voor foto's daarna kijken of hij echt een kieswortelontsteking heeft

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:02

mischien beetje domme vraag... maar hoe kom je er achter dat je paard een kieswortelontsteking heeft?? heeft eenzijdige neusvloeing daar iets mee te maken??

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:32

hangt er inderdaad vanaf welke kies en hoe ze hem eruit moeten halen.
maar als het goed is krijg je eerst nog een antibiotica kuur.

ik wil je niet bang maken ofzo, maar iemand bij mij op de manege had ook een paard met zo'n onsteking.
dat paard moest helemaal onder narcose en kreeg tijdens die narcose een hartaanval.
gelukkig hebben ze toen het paard weer op gang gekregen, maar het beestje mocht alleen nat eten hebben (slobber, brokkenpap e.d.) hierdoor is het beestje aan de diaree geraakt en uitgedroogt.
ze heeft het paard in moeten laten slapen op de kliniek.
kosten? 14000,- gulden.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:34

ben gisteren bij de DA geweest voor onderzoek, ze had dus eenzijdige neusuitvloeiing en dat ging stinken. Afijn eerst een spuit anti biotica, gebit gecontroleerd, maar niets te zien. Daarnaast poeder anti biotica. Nu zijn we 1,5 week verder en gisteren dus naar de kliniek. Ook nog de Tandarts laten kijken, kon ook niets vinden. Dus gisteren naar de kliniek voor bronchoscopie en een foto van de kaak. Maar omdat ze nu al 2 weken anti biotica krijgt was er op de foto niet veel meer te zien. Het lijkt toch op een wortelontsteking. Kosten verwijden: rond de 1000 euro. Ze moeten onder narcose. Staand kan hij wel proberen maar lukt vaak niet. Het zit in de bovenkaak. Het heeft niets met leeftijd te maken. Ik moet nog 2 weken anti biotica geven, dan stoppen en kijken wat er gaat gebeuren............. zodra er weer spul uitkomt terug en weer een foto. Ik voel me er wel banketstaaf onder, want de kliniek wist dat ze anti biotica kreeg dus hadden ze beter kunnen zeggen: geef het 3 weken, stoppen en kijken wat er gebeurt en kom dan direct. Toch wel weer vrij commercieel die dierenartsen, zo voelt het tenminste. Want nu weet ik eigenlijk nog niks zeker. Het enige wat ik weet is dat ze eerst dachten aan een voorhoofdsholte ontsteking, en nu dus een kaakholte ontsteking. Maar niets is nog zeker. Ach gut

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:04

Oke, dat laatste verhaal komt helemaal overeen met een merrie van ons, ook eenzijdige neusvloeingen en stinken! kanaalwortelontsteking en waarschijnlijk dus ook voorhoofdholte ontsteking, cubamix helpt er tijdelijk super tegen....maar t gaat niet weg, alleeen opereren is nog een optie, alleen volgens die DA was dat nogal gecompliceerd, idd gat in t hoofd boren en dr dan uitslaan, en t is duur!!
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de operatie, het herstel, de gevaren? en kun je dr daarna eventueel weer gewoon op rijden??
Als het een fokmerrie is, zal zo'n beestje er dan veel onder lijden dat ze dr niet aan geopereerd word???

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:49

bij mijn paard kon hij er gelukkig zo uit gehaald worden. maar er stonden inderdaad ook veel paarden bij welke het via de buitenkant eruit getikt moest worden. dus gat boren. ze krijgen een drain in dat gat om pus en zo eruit te laten komen. hierdoor moeten ze vaak wat langer op de kliniek blijven. hun spoelen dit wond dan dagelijks schoon. ze knappen er i.i.g. wel van op. het is de operatie zeker waard. ik zou zo'n paard dus nooit door laten lopen met zo'n ontsteking. ze zijn er echt broert van en het kan ook nog eens doorslaan naar andere delen zoals voorholte of de hersenen. en dan ben je verder van huis. je kan hem ook niet steeds op antibiotica zetten. het blijft rotzooi. maakt erg veel goede bakterien enz. kapot en je lost er de oorzaak eigenlijk niet mee op. mijn paard heeft in 3 x antibiotica gehad waarvan 2 zware. volgens de uithof was het eigelijk het beste om zo'n kies er uit te laten halen. vaak komt die ontsteking na de antibiotica alsnog terug. ik zou het dus ten op zichte van het dier niet eerlijk vinden om het zo te laten en het als fokdier te gebruiken. ze heeft er dan evengoed last van.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:13

Ik kan maar 1 ding zeggen. Ga naar de zoekmachine en type Riezelma in. Dan krijg je het hele verhaal van mijn merrie.
Zij is inmiddels 3x geopereerd. We zijn vandaag weer voor controle geweest en we gaan d'r weer aan het werk zetten. Laten we hopen dat het nu eindelijk goed gaat.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:27

kosten kies uit stempelen (onder narcose): dus gat in de kaak boren en dan de kies met beitel en hamer er uit timmeren: ongeveer 500 euro. Nabehandeling is erg intensief. Ik ben in ieder geval bijna 3 maanden bezig geweest om de wond te spoelen, omdat het niet goed genas. Er zit nu -na een half jaar -nog steeds een bult een de onderkaak, die ook niet over lijkt te gaan, maar de ontsteking is weg. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Icelandshet, Johnie, lissssan, noviceh en 27 bezoekers