Huidprobleempje (toch eczeem?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Huidprobleempje (toch eczeem?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:19

Mijn pony heeft al een tijdje een plek op haar hals, een paar cm onder haar manenkam. Ik zal eerst een beetje uitleggen hoe het er uit ziet.

Het zijn een soort korstjes (er zit wel gewoon nog vacht) met hele vieze gele schilfers. Er zitten ook wel een beetje groeven.
Ook schuurt mijn pony haar staart de laatste tijd heel veel, maar daar en bij haar manenkam is niets te ontdekken.

In eerste instante dacht ik gelijk aan zomereczeem. De dierenarts kwam, maar die had het over een bacteriële infectie. Eczeem was het in ieder geval niet. Sammy heeft toen een spuitje gehad tegen de jeuk en haar advies was haar de komende week 2 à 3 keer te wassen en dat dan regelmatig vol te houden (ongeveer 1 keer per week)

Dat heb ik toen netjes gedaan, maar de jeuk kwam weer terug na een paar dagen. Het plekje was wel iets verbeterd, maar inmiddels is het weer net zo erg als in het begin. Dus de DA gebeld en een spuitbus meegekregen (de naam was Sweet Itch ofzo). Die werkte niet goed, bovendien is de spuitbus kapot door een fabrieksfout. Morgen bel ik de DA weer, maar herkent iemand dit misschien?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:07

lijkt wel een beetje op zomereczeem.....
je kunt calendula halen en dit erop smeren, werkt ook erg goed tegen de jeuk.

en vraag of je hydrocortiderm gebruiken mag aan je dierenarts...
dit werkt en tegen de ontsteking en tegen de jeuk, maar mag ej maar beperkt gebruiken, anders krijgen ze juist een gevoelige huid

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:10

Zoals je het beschrijft is het gewoon staart/maneneczeem.Vooral de groeven in de manenkam is een typisch verschijnsel van maneneczeem.
Wel echt pech,is moeilijk te behandelen Scheve mond
Doei

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:36

Ja dat dacht ik ook al. Maar de dierenarts was erg overtuigd van het feit dat het dat niet was Verward
Maargoed, iemand tips?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:22

Bel anders eens een andere dierenarts voor telefonisch advies. Bijv. Pijls of Van Muiswinkel (beide gratis telefonisch spreekuur).