2-jarig met problemen achterhand! Hoop of wanhoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ienske
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-06-04

2-jarig met problemen achterhand! Hoop of wanhoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:25

ik kan een 2- jarige quarter hengst kopen. Hij heeft echter als jaarling vast gelegen in de box en lag de hele nacht met de rug tegen de muur. Hij lag dus in onmacht...PANIEK IN DE TENT!!!Er was ook een ander jaarling hengstje bij hem in de box, die natuurlijk ook ontzettend zenuwachtig/ druk was door deze situatie. Toen de eigenaar hem vond, is hij meteen overeind geholpen. Nu gebruikt hij zijn achterhand niet goed. Hij loopt en rent krampachtig, met kleine dribbelpasjes. (pezen? spieren? gebruik van spieren? angst om zijn achterhand te gebruiken, doordat hij pijn heeft gehad? is het een gewoonte geworden om op deze manier te lopen???)
Hij heeft een aantal malen fysio gehad en de eigenaar zegt, dat hij veel beweging nodig heeft door positieve aandacht zijnzelfvertrouwen kan terugkrijgen. Dit zou dus inhouden, dat hij met veel grondwerk weer bovenop zou kunnen komen. In de wei speelt hij veel met zijn weigenoot. Hij galoppeert, probeert te steigeren, draait en komt gezond over. Vacht en oogopslag is ok. Hij is vriendelijk en nieuwsgierig. Vanmiddag had het geregend en was het glad, maar meneer gallopeert er wel , zei het ontzettend stuntelig en glijerig, doorheen.

Mijn vragen:
- Wat zou volgens jullie de oorzaak zijn van zijn zijn afwijkende pas?
- Wat moet ik doen, om te bereiken, dat hij weer normaal leert lopen?

Je zou mij ontzettend helpen, wanneer je mijn vragen zou willen beantwoorden

Ineke

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:30

op die manier heeft mijn paard(toen 10 jaar, 1.70m. ) ook een hele avond vastgelegen, daarna flink stijf geweest, maar hij liep toen al op M/Z niveau en wist dus hoe hij zn achterhand hoorde te gebruiken
met fysio+veel longeren is het goedgekomen

maar hij loopt in de wei wel ruim of loopt hij als hij los loopt te spelen in de wei ook moeilijk?

ienske
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:53

renske, bedankt voor je snelle bericht.Hij loopt, wanneer hij speelt wel ruimer, misschien omdat hij het vergeet? De eigenaar heeft hem alleen in de wei staan. Longeert weinig; weinig tijd. Je ziet gewoon dat de achterhand stram is; benen zet hij veelal dicht bijelkaar neer en met galop deint hij niet met de rug en zet hij de benen helemaal dicht bij elkaar. Toch is hij vrolijk en speels.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:21

Crosspost.