Ontstoken aanhechtingspees! Wie nog meer?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Metellica

Ontstoken aanhechtingspees! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:09

Hallo allemaal,

Mijn Metellica ( de schimmel ) is 17 oktober 2003 op de rontgen gegaan. Dit vanwege langdurige kreupelheid. Ik ben hiervoor naar Bosch en Duin gegaan. Ik moest hem op de volte op het harde longeren. En toen was hij kreupel. Toen heeft hij hem verdoofd en toen liep hij goed. Toen heeft hij rontgen foto's gemaakt van de straalbenen, hoefkatrol, en alles wat daar om heen zit. De conclusie van de foto's was dat hij een ontstoken aanhechtingspees had. En die pees zit tussen de hoefkatrol en de pees waar die hoefkatrol weer ergens aan vast zit. Toen heb ik van hem spul gekregen. Het heet XA 10 Bute. Maar dat zijn dus pijnstillers en er zit iets in voor pezen, banden enz enz. Die hele fles moest ik hem geven en dan 30 mililiter per dag. Daar heb ik ongeveer een maand over gedaan. En toen was hij op. Ik heb toen de maanden erna super fijn gereden en was hij ook niet meer kreupel. Nu vlak voor mijn vakantie dit jaar werd hij toch weer wat onregelmatig. Niet zozeer super kreupel maar met mate de ene dag wel en de andere dag niet. Dus toch maar mee op vakantie genomen omdat die rit van een uurtje alleen maar stappen is. Dat ging ook prima. Maar de een na laatste dag ging het allemaal wat rommelig en was hij frisser als normaal door de wind enzo. Ik was per ongeluk op het fietspad gekomen en ik moest dus weer het ruiterpad op. Ik stap met hem van een afstapje het ruiterpad weer op! En toen kwam meneer een keer of 4 a 5 rechtovereind! Echt steil omhoog. Ik dacht dit is niet goed! En daarna was dus kreupel. Ben afgestapt en terug naar stal gelopen. De volgende dag naar huis gegaan en weer opnieuw zo'n fles besteld. Toen ik die fles de eerste keer gaf was het binnen 3 dagen '' over '' en is het ook niet meer terug geweest. Met deze fles heb ik er 2 weken over gedaan mocht ik wat meer verbetering zien. Afijn niet meer kreupel en dan ga je toch weer rijden. Dus op de dag dat ik weer wilde gaan rijden was hij weer niet helemaal lekker. Toch maar even erop om te stappen en ja hoor foute boel weer omhoog komen en helemaal uit zijn dak. Hup er weer af en afgezadelt. Dat is nu zo'n 3 weken geleden. En nu staat hij op het land. Hij is nu niet meer kreupel. Maar ik kan hem toch niet de rest van zijn leven op het land zetten? Het punt is ook dat als het terug zou komen dat ik dan terug moest naar de kliniek. Maar zoals sommige weten is Bosch en Duin dicht. En nu weet ik dus echt niet meer wat ik moet doen! Hem die Bute geven is ook volgens mij onzin want het zijn pijnstillers dus als je daar mee stopt dan komt het weer terug ( tenminste na een tijd ) Dus er moet toch een andere oplossing zijn? Als ik nu een DA laten komen dan verklaart hij mij voor gek want hij is nu gewoon regelmatig. HELP ME! Wie kent dit probleem! Ik weet het namelijk echt niet meer!!!!!!!!! Wat moet ik doen???

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie