Pony met maanoog!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Pony met maanoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 18:23

Is een pony met een maanoog ook sneller blind dan een paard met een gewoon helder oog?
Want ik rijdt op een pony met een maandoog die zomaar tegen de rand van de bak aan knalt aan de rechterkant, niet aan de linkerkant en het maanoog zit ook aan de rechterkant. Hij reageert ook niet echt als ik met mijn hand naar dat oog toe ga enzo.


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:31

Nee, een maanoog is alleen een pigmentverkleuring, zoals mensen ook blauwe en bruine ogen hebben.

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:42

inderdaad... het maanoog van je pony zegt niets over het zicht of over extra gevoeligheid.

Heeft de pony waar je het over hebt wel echt een maanoog? of zit er een blauwige waas over zijn oog? dat zou kunnen duiden op 'staar' waar ze minder goed door kunnen zien. (je ziet het heel veel bij oudere honden)

het tegen de bakrand aanlopen kan ook veroorzaakt worden door een slecht evenwicht of vastzitten/vastzetten aan een kant.
hoefd niet altijd met zicht te maken te hebben Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:37

denk dat je pony blind is.. mijn pony is ook blind aan een kant.. het oog ziet er nog redelijk normaal uit (het is een paar keer hevig ontstoken geweest en daardoor isset wat teruggevallen).. maar indd met een witte waas, en als je wat beter kijkt zit er een grote scheur in het glasachtiglichaam.

start paardensport Zie profiel voor meer info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990, Kmbrly, REYNIR, Trendiction, UnderIlse en 33 bezoekers