Staartwortel smelt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:38

melanomen bedoel je denk ik.
ik ken nog een paar paarden die het hebben, opzich is het vrij onschuldig, ze kunnen wel worden weggehaald maar als ze opengaan moet het heel erg goed schoongehouden worden, om dus te voorkomen dat er viezigheid, en zoals in dit geval, eitjes erin komen.

gelukkig maar dat de DA is geweest! veel succes ermee!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:07

Ja melanomen bedoel ik Haha! sorry..! Bloos
Ik ben er zonet geweest, ik heb het helemaal schoongespoeld en etter enzo uit de staart gewassen met babyshampoo.
En daarna blauw spul erop gespoten, morgen nog eventjes en dan komt morgenavond de DA weer even kijken. En dan is het klaar zei ze. En als het weer begint te schilferen (smelten he ruth Knipoog:P) ga ik het meteen weer schoonmaken zodat er geen vliegen bij komen, dus ook geen maden.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:46

och die arme nynke Boos!
heb nog op haar leren paardrijden...
maar hoe zit het met de melanomen, is dat een goed of een slechtaardige kanker? verspreid het zich? is er wat tegen te doen? zullen de andere melanomen ook knappen? (ze heeft er namelijk ook een aantal bij de mond)

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:14

Dat weet ik niet, ik was er niet bij toen de DA er was, maar ik zal zondag avond wel ff vragen Nynke.
Ik denk dat de melanomen wel uitgezaaid zijn.
Kwaadaardig of goedaardig weet ik nie, maar ze loopt er al zolang mee om.
En denk niet dat er nog wat tegen te doen is, daar is het al te ver voor heen denk ik

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 19:55

OMG.. Ik schrik wel nu ik het verhaal heb gelezen..
Ik blij dat ik op donderdag avond nog even naar Nynke ben geweest..

Want ik ben nu in Groningen.. (''een leuk weekendje weg heet dat. Huilen )

Berber...bedankt, en hoe laat komt die dierenarts dan zondag.. want dan ga ik weer naar huis, ik wordt om 2 uur opgehaalt en 3 kwartietjes rijden in de auto.. want ik wil er graag even bij zijn!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:40

Ja ik ook ik weet niet hoelaat ik vraag zondagmorgen/middag wel even en dan bel ik je wel morgen.

Leuk weekendje weg? meid er is niks om je zorgen over te maken. Nynke is gewoon een oud paardje, waar de tijd voor sterven aan het aankomen is, dr is een tijd van komen en van gaan. Nynke heeft helemaal geen pijn meer, en ben heel blij dat je me optijd hebt gewaarschuwd, anders liep ze er vandaag nog mee rond. En Nynke vind het heerlijk als ik haar was. En de DA zei dat ze dr hartstikke goed uitzag voor haar leeftijd. En het is gewoon ouderdom. En vooral niet verdrietig om zijn hoor. En als ze dood gaat, ja heel sneu, ik zal er wel een traantje om wegpinken. Maar we hebben een leuke tijd met ze gehad, en aan alle belevenissen kunnen we positief aan terug denken, en dan is er niks om verdrietig over te zijn. We moeten Nynke ook niet laten lijden

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:03

Dende schreef:
Vooralleer de kosten zijn voor de baas, gezien hij niet naar ze omkijkt en ze dus verwaarloost, dan vindt ik dat jij er niet voor hoeft te betalen voor iets wat hij nalaat.


Kijk in mijn profiel, en zie hoe goed ze dr uitzien.
Heb je niet door waar je die man voor beschuldigt??
Verwaarlozing tsjongejonge hoe kom je dr bij!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:23

Fijn dat het allemaal toch onschuldig bleek te zijn, en heel goed dat je hebt gebeld. Alleen toch een beetje vreemd dat jij niet wist dat de eigenaar al drie weken in het ziekenhuis ligt....?

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:34

Tsjah..!
Die vrouw van hem, bemoeit zich niet met de paarden, en daar praat ik dus nooit mee. En niemand vond het blijkbaar nodig, mij er ook over in te lichten.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:09

x4you schreef:
Kijk in mijn profiel, en zie hoe goed ze dr uitzien.
Heb je niet door waar je die man voor beschuldigt??
Verwaarlozing tsjongejonge hoe kom je dr bij!


ik denk niet dat ze bedoeld dat ze geen goed leven hebben, maar als hij in het ziekenhuis is had hij ervoor moeten zorgen dat een volwassen persoon met kennis van paarden elke dag 1 of 2 x bij de paarden moeten laten kijken/controleren, en die had dit op moeten merken!
dus in dat opzicht verwaarloost hij ze wel.....
als was het in de natuur ook gewoon zn gang gegaan, dan had niemand de wond schoongemaakt en verzorgd!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:17

Ja daar heb je gelijk in Nynke.
Maar hij denkt denk ik dat Ruth en ik het wel doen, ok is ook wel zo, maar onze school moet ook even goed (en had repweek) en we wisten niet dat hij in het ziekenhuis lag. Als Ruth mij niet via PB had gealameerd dan liep Nynke er nog mee om

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:23

melanomen zijn niet dodelijk hoor Lachen daar kan ze nog jaren mee rondlopen!
het wordt pas vervelend als ze op plaatsen zitten waar ze er echt last van heeft, bv onder het zadel, of bij de singel
of op zo'n plaats bij haar mond zodat het bit/neusriem irriteert

maar als ze op plaatsen zitten waar ze er geen last van heeft moeten jullie je er niet te druk over maken hoor!

gillian

Berichten: 4428
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:38

wij hebben een paar jaar terug een ponymerrietje(idd schimmel) op stal gehad die een tumor aan haar staartwortel had.
iedere dag goed schoongemaakt, zelfs met sebacil (van de dierenarts!!)
was echt mege vies, de maden erin... Scheve mond
bij haar zaten er ook tumoren in het lichaam, zo erg dat we haar hebben laten inslapen Verdrietig

ik hoop dat je er echt op tijd bij bent geweest, houd het iig goed in de gaten hoor!!
sterkte ermee!!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:58

Ja ik maak me ook niet zorgen, en laat haar nog lekker genieten van het leven dat haar nog rest.

OwimPowerrr

Berichten: 120
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Woerden

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:30

Nou wat toevallig!

Ik kwam afgelopen week bij mijn paardje aan op stal en schrok me dus ook kapot!

Hij was druk bezig met schuren aan zijn staart en zijn kont, en beet ook met zijn tanden ver achter op de rug waardoor hij constant bleef uitglijden met zijn achterbenen (hij maakte zowat een splagaat!). Het was me al eerder opgevallen dat hij z'n staart af had geschuurd, wat hij normaal gesproken nooit heeft gedaan... En kreeg de tip om er azijn op te smeren. Daardoor werd de jeuk alleen maar erger en ging daar dus zo raar van staan doen.

Die dag erna heb ik meteen de DA gebeld en die dag daar weer na kwam hij even kijken. Hij vroeg mij of hij goed werd ontwormd en dat deed ik voorheen ook gewoon altijd op tijd (iedere maand). Toch stond ik erop dat hij een monster mee zou nemen van zijn mest om te onderzoeken, want had gelezen dat veel wormenkuren dezelfde ingredienten bevatten. En door iedere keer hetzelfde goedje te geven word het paard immuun voor de stoffen.

Word ik vanmorgen gebeld, en de uitslag was inderdaad positief op anus-maden. Daar ben ik opzich wel blij mee, want het is nu gewoon een questie van opnieuw ontwormen met een ander soort merk en andere ingredienten.

Ik denk dat jouw verzorgpaard niet goed ontwormd is, aangezien je zelf al aangeeft dat de eigenaar niet al te vaak komt opdagen...

Succes in ieder geval, met die van mij komt het wel goed Lachen

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:18

OwimPowerrr het topic waar je op reageert is uit juni 2004!
Dat paard is vast al wel behandeld. Knipoog

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:50

Ja het paard was behandeld.
Het is 4jaar geleden, en helaas zijn ze er niet meer.
Kwam daar op een dag om ze te poetsen, en weg waren ze, verkocht zeiden ze. Maar na wat navragen bleken ze naar de slacht te zijn gebracht.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:28

Dat is een nare manier om je verzorgpaard kwijt te raken.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:44

jep, was gek op ze. Ik zal ze ook nooit vergeten! Vind het echt jammer hoe het gegaan is, heb 't voor mijn gevoel nooit echt goed kunnen afsluiten. Heb daardoor ook een jaar niet meer paardgereden omdat ik elk paard vergeleek met Champ (waren 2 paarden, Champ en Nynke) dus er was geen paard dat ik leuk genoeg vond haha.
Gelukkig is dat nu over, en heb ik weer een schat van een pony gevonden! Lovers

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:56

Gelukkig maar. Lijkt me wel apart om na zoveel tijd ineens weer met dit topic geconfronteerd te worden Nors opkijken

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:22

Aukelizzy schreef:
Gelukkig maar. Lijkt me wel apart om na zoveel tijd ineens weer met dit topic geconfronteerd te worden Nors opkijken

Dat is het ook. Het waren zulke lieve schatten! Ik heb nu gelukkig ook alweer een jaar een toppaardje Lachen

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:12

ja is zeker apart Lachen

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Staartwortel smelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:28

OwimPowerrr schreef:
Ik denk dat jouw verzorgpaard niet goed ontwormd is, aangezien je zelf al aangeeft dat de eigenaar niet al te vaak komt opdagen...

Succes in ieder geval, met die van mij komt het wel goed Lachen
Gok dat het probleem na 4 jaar wel is opgelost dus hier een slotje.