Wat te eten geven???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Wat te eten geven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 15:38

Mijn pony staat elke dag op de wei en krijgt gewoon elke dag krachtvoer. Nou wilde ik ook hem wat extra's gaan geven voor na flinke inspanningen. Bij mij op stal kan je verschillende dingen kopen, varierend van haver, zemelen en museli. Het is de bedoeling als een eventueel extraatje na het rijden en wat algemene extra voordelen kan geven. Wat raden jullie aan?? Verward

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:53

Mijn paard krijgt niets extra na een vlinke werkdag. Behalve een halve schep brokken extra. Daar doet ze het prima op. Als je haar wilt verwennen is alles goed alleen met mate. handje haver of meusli of een wortel oid is allemaal goed. Is ze extra stijf na het rijden dan kan je haar appelazijn geven over haar voer heen. Vinden ze in het begin niet echt lekker maar het helpt heel goed tegen stijve spiern en bijkoment werkt het ook nog erg goed tegen zomereczeem. Twee in een dus.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:49

als je dat wilt doen kan je beter ervoor voeren..zo wordt het opgenomen en heeft ie er bij zware arbeid er nog wat aan. erna voeren lijkt me zinloos

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:53

Voor het rijden voeren of erna maaktniet zo heel veel uit. In ieder geval moet je niet vlak voor het rijden voeren. dan heeft de maag het druk met verteren ipv dat je alle energie kan gebruiken voor het rijden. Topsporters eten ook niet van tevoren. als ik net gewport heb heb ik altijd zin om te eten een paard heeft dat ook. en het is direct een beloning voor het werk wat ie heeft verricht.