zwaar ademen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

zwaar ademen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 21:13

Volgens mij sinds ze op het land staat, ademt Tal een beetje zwaar, net alsof ze al een uur gelopen heeft ipv dat je dr net van het land plukt. Ze is bij mijn weten niet verkouden geweest, heeft zeker niet gehoest. Had het nog aan de Da gevraagd, maar die zei dat ik het in de gaten moets houden maar dat het hoesten niet te lang mocht duren (hij had niet helemaal goed geluisterd) en verder was het niet erg. Maar vind het wel storend, net alsof ze niet genoeg lucht krijgt. Maar om nu te zeggen dat het heeeel erg is, dat ook weer niet. Ben een potje foene griek gaan voeren, maar niet echt resultaat. Iemand nog ideeen/advies/ervaringen?


Tinkerbell8
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: omgeving R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 04:35

Kon nou niet goed helder krijgen of hij momenteel hoestte.
Zou Toch je dierenarts nog eens aan zijn jasje grijpen.
Paarden zijn relatief zwak op de luchtwegen en hebben zo bronchitis.
En wees reeel: een gezond paard gaat toch niet ineens zwaarder ademen?
Je kan de temperatuur in de gaten houden en houd het misschien verband met het benauwde weer?

Succes ermee

Het paard spiegelt zijn verzorger!!!!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:30

Hmm, voor Rhino of droes is het wel wat laat in het seizoen, bovendien heb je dan ook bijkomende symptomen als koorts, snotneus en hoesten.
Ik denk eerder in de richting van hooikoorts ( je wilt niet weten hoeveel paarden hier gevoelig voor blijken te zijn). Overleg met je Va lijkt me wenselijk, omdat hier wel chronische dampigheid uit kan ontstaan. Een anti-allergie injectie op basis van bijnierschorshormoon zou in ieder geval uitkomst kunnen bieden omtrent het wel of niet van hooikoorts. Dit is echter een kortdurende oplossing en zal regelmatig herhaald moeten worden. Bij mijn merrie kon dit niet ivd ze hoogdrachtig was. Ten einde raad hebben wij een acupuncturist ingeschakeld en dat bleek een lot in de loterij. Overleg eens met je Va. Mocht je verdere info of namen en adressen willen, stuur dan een berichtje naar mijn pb. Sterkte.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 14:35

thnx! Ik zat ook al in die richting te denken, vooral omdat het ontstond op het moment dat ze op het land gingen. Volgende week staat ze een paar dagen niet op het land, eens kijken of het dan minder is. Zal idd de DA maar weer bellen, en eens informeren of mn handige familielid (holistisch therapeute) nog wat weet of kan testen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris_123, Lui_, xAnthea, Zilfstar en 59 bezoekers