kreupel rechts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

kreupel rechts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 19:03

hoi hoi.

mijn pony valt op rechtsvoor (in draf) dat zou betekenen dat ze linksvoor kreupel is (toch?!)
linksvoor is niet warm en dik, maar rechtsvoor wel.
dan is ze toch duidelijk gewoon kreupel rechtsvoor?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:20

Ik heb altijd geleerd: Zakt op de geZonde kant. Zou dus betekenen dat je pony linksvoor kreupel is, maar ja, das wat lastig te beoordelen vanachter de PC Knipoog Als een been warm is hoeft dat niet direct te betekenen dat het paard ook daadwerkeljk kreupelt, maar er kan wel iets aan de hand zijn. Laat er anders een deskundige naar kijken?

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:14

Nee, het rechterbeen kan ook dikker en warmer worden, omdat ze links gaat ontzien en daardoor dus haar rechterbeen gaat overbelasten.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:37

Ik heb les in kreupelheid gehad en het is erg moeilijk te zien. Voor mij soms ook nog onduidelijk. Longeer haar op een harde ondergrond dan je het vaak het beste zien. Roep er anders iemand bij. Als je er echt niet uitkomt even een weekje allebei de benen afspuiten als je er niet meteen een DA wil bijhalen en als na een week niet over is toch ff de DA bellen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:47

Het kan een reactie zijn zoals Spookie zegt doordat ze haar rechterbeen meer belast en haar linkerbeen toch nog wat gevoeliger is zeg maar. Maar zou toch adviseren de dierenarts even te laten kijken, zodat je weet wat het is en het kan gaan behandelen.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:09

ze loopt al een stuk beter,, ik heb maar besloten om alle 2 de benen af te spuiten,, nu doe ik alleen rechts.. want die word sneller weer warm en dik, ik denk indd dat het links was, en daarom op rechts steunde.. en daarom rechts overbelast raakte, nu zorg ik dat de doorbloeding van rechts beter gaat, door haar nog na het wandelen af te spuiten daar.. thnx voor jullie reacties

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:30

Gelukkig maar!! Lachen

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 22:32