mat tijdens hengstigheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

mat tijdens hengstigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 12:34

Mijn IJslandermerrie van 6 jaar is op dit moment hengstig. Ze is nu alleen ook behoorlijk mat. Het is een merrie die normaal veel looplust en temperament heeft. Nu vind ik haar slomer als anders. kan dit door de hengstigheid komen?

Misschien een domme vraag (we hebben altijd alleen ruinen gehad), maar hoelang suurt de hengstigheid gemiddeld?


mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:50

dat zou heel goed kunnen ja, ik heb dat ook met een merrietje gehad, die was dan niet vooruit te krijgen, terwijl ze normaal best voorwaarts is enzo.

De duur van de hengstig heid verschild per merrie. Het varieert van 2 tot 10 dagen.

arabieren: de beste paardjes die er zijn

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:35

bij sommige merries heb je enkel last in't begin van't seizoen, maar anderen heb je't gevoel dat ze bijna constant hengstig staan en da's echt niet leuk om te rijden dan.

trouwens sommige merries hebben er bijna geen last van.

als je niet wil fokken kan je nog altijd door de veearts iets laten geven.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:58

ik heb ook een merrie die behoorlijk hengstig kan zijn. twee weken wel een week niet zegmaar. Ze is dan niet zo goed voor het been. Hoe harder ik inkom met mijn kuit hoe lekkerder ze het vind zelfs een tik vind ze dan heerlijk. ik moet haar dan volledig op mijn stem rijden. (dit alleen in de topdagen van de hengstigheid) Voor de rest mag ze niet door haar hengstigheid onder het werken uit komen dan krijgt ze op haar donder. ik geef haar nu Bronscure van VSM en dat werkt lijkt te werken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C en 123 bezoekers