dode staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:08

Veel sterkte met het herstel Chantal.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:37

Ten eerste sterkte met je paard.

Wat ik me afvraag is : Kun je wel een nepstaart aan een stompje van 8 cm hangen?
Hoe zit het dan als de merrie moet poepen en plassen, 8 cm stomp lijkt me niet genoeg om de staart van de billen af te krijgen. Met als gevolg een smeer boel en je wilt niet weten hoe dat eruit ziet in de zomer

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 14:06

Dat lukt nog prinma hoor Cowgirl... Met dat stompje kan ze nog alle kanten op bewegen en hem ook nog ver omhoog doen.

Alleen nu is ze nog steeds aan het schuren en gister avond weer tot bloedens aan toe.

Ik heb er toen in een grote (veulen) stal gezet zodat ze meer ruimte heb,
ook nu ze dag en nacht binnen moet blijven staan. ZUCHT.

Verder hou ik jullie op de hoogste.

DubbelFun

Berichten: 88639
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:04

Dan vermoed ik dat het toch ergens anders zit (meer 'binnenin') Verdrietig

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 08:08

Maar denk je niet dat het nu gewoon een "gewoonte" word, om te gaan schuren?

Enn... De hegtingen jeuken natuurlijk ook!
Of kan dat niet Verdrietig ?

DubbelFun

Berichten: 88639
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:35

Zou kunnen natuurlijk, maar wel heel vervelend én hoe stop je het ??

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 15:01

Ja precies! Dat is de big question haha!! Ze staat nu al in een super grote stal, zodat ze minder snel zal schuren.... Meer kan ik ook niedoen volgens mij!

DubbelFun

Berichten: 88639
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:28

Ik denk dat niet dat de grote van de stal er toe doet, ze blijft tenslotte los staan en kan naar 4 muren toelopen om te schuren. Je zult de oorzaak van het schuren (pijn of jeuk) weg moeten halen.
De staart(stomp) moet iig rust hebben om te genezen, dan is de pijn wel weg. Maar als de 'jeuk' toch ergens anders vandaan komt, dan heb je wel iets aan het vervolg gedaan (de staart) maar niet aan de oorzaak (de reden waarom ze schuurt).

Maar een oplossing zie ik ook zo 1-2-3 niet Verdrietig

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:15

nee als we dat een wisten......

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 12:01

Het gaat nu heel goed met de staart, en het is nu zo goed als dicht Haha!
Morgen mogen de hegtingen er uit, en mag ze weer naar buiten (als het goed is). Ben ECHT SUPER SUPER Blij!

DubbelFun

Berichten: 88639
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:08

Gelukkig dat het goed gaat en buiten zal ze waarschijnlijk ook aan andere dingen denken dan aan haar (ex)staart, nl eten Haha! *
*ik ga er vanuit dat ze de wei in gaat ten minste Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:41

Er is vast wel een half-kaal landje waar dit paard in kan, ze is wel herstellende van het een en ander, ik zou m niet zo gauw op een vol land zetten. Maar goed, dat weet Chantal allemaal zelf best wel goed.

vuurvlinder
Berichten: 66
Geregistreerd: 08-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:16

hallo.
toen wij bij onze tuigpaard aan kwamen,zaggen we dat onze paard in haar staartwortel gebeten was,er lag allemaal haar op de grond,en de staartwortel was half doorgebeten.we hebben er een dierenarts bij gehad,en die zij,dat de staart er af zou vallen.(daar waren wij heel verdrietig om,een tuiger met een halve staart..)dus wij zijn toen begonnen om 1 a 2 keer daags de staart te wassen met soda en warm water,en de haren die door de wond heen zaten hebben we voorzichting er uit gehaald,de wond was vreselijk ontstoken,en begon ook ontzettend te stinken,maar wij zijn door gegaan met de staart te wassen met soda in warm water,na een poos dat gedaan te hebben,zaggen wij dat de wond zich verbeterde.
dit is nu 5 a 6 jaar geleden,en onze tuigpaard heefd nu weer een mooie volle staart,de staartwortel heeft wel een lidteken,maar dat geeft niet.is iedergeval beter dan een halve staart.
dit is wat wij gedaan hebben,het is anders dan bij jou paard,maar toch vergelijkbaar,misschien dat je iets hebt aan dit bericht.
ik wens jou en je paard iedergeval,het beste,en hoop dat je je paard haar staart kan behouden.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 14:24

Hoi, Anjo ik dnek dat jij het niet helemaal gelezen hebt , want mijn paard zijn staart is er al af..... Maar toch bedankt voor jullie reacties!

en dinsdag waren de hegtingen er uit gehaald en alles zag er gelukkig mooi uit!! Gister was het al weer een beetje op gegegaan.. Maar dat is nu ook weer oke!!

Gelukkig! Ze staat nu inderdaad lekker op het land!~

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:06

Is ze gestopt met schuren? Zoals iemand anders al zei, jeuk is erger als pijn. Ik heb een keer een 3-dagen durende allergische reactie gehad.... afschuwelijke uitslag over m'n hele lichaam. Toen het na die drie dagen eindelijk wegtrok zat ik letterlijk *overal* onder de wonden, en die had ik niet eens gemerkt... niets van gevoelt...

Hopelijk voelt ze zich snel beter.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 10:06

na precies, nou dat had mijn paard dus ook! en daardoor dr starat op 3 plaatsten gebroken!

Maar het schuren is (volgens mij, of ze doet het heel stiekem) gestopt..
Gelukkig!