Vergiftiging en daardoor verlamming...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Vergiftiging en daardoor verlamming...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 08:28

Wat ik nu hoorde..... Tis wel een heel verhaal hoor, maar hopelijk kunnen jullie bokkers mij enkele antwoorden geven.
Sinds een jaar en een half ben ik aan de sukkel met mijn tweede paardje. Drie maand na aankoop, stelde de veearts spierafbraak vast. Symptomen:slepende achterbenen, soms, heel korte stijve pasjes,traag lopen, na enkel hoefslagen stappen! pompen als gek,... Drie keer al serieus hervallen en medicatie gekregen en rust. Nog steeds ben ik op zoek naar de oorzaak.
Verward Wat men mij gisteren vroeg: wat kreeg je paard op je vorige stalling(sta nu sinds bijna vier maand ergens anders en daar krijgt hij super kwaliteit hooi) eigenlijk van eten? Euhm...kuilgras
Nu dat kuilgras zag er vaak erbarmelijk uit, stinken,soms schimmel ertussen en vorige zomer zelfs een keer zwart van het rotten. Wij(huurders)gooiden het op de mesthoop, de staleigenaar haalde het eraf en gaf het opnieuw.... Dé hoofdreden van vertrek... Boos!
De mensen waar ik gisteren mee sprak zeiden dat dat kuilgras oorzaak kan zijn van mijn paard zijn probleem. Bepaalde planten verwerkt in tkuilgras, kunnen daar ook voor zorgen.
Weten jullie welke plant(en) dit kan zijn ? Hebben jullie hier nogal van gehoord? Kan dit inderdaad voor een verlamming van spieren zorgen? Is er nog ergens volledige genezing mogelijk? Verdrietig

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:05

Helaas alleen al beschimmelt voer, kan voor een vorm van vergiftiging zorgen.
Als er bovendien ook nog giftige planten in hebben gezeten.............
Hierboven, (sticky: giftige planten / st. Jacobskruid) vind je nog veel meer info hierover, ook via de zoekmachine zul je het nodige kunnen vinden, want met name over het st. Jacobskruid is er de laatste tijd veel geschreven.
Sterkte.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:48

ik heb wel ooit iets gehoord over een plant die een soort van een atactisch ziektebeeld kan opleveren, heb alleen geen flauw idee meer wie me dat vertelde
maar ook een rhino besmetting kan dit beeld geven alleen hebben ze dan meestal ook koorts erbij

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:32

[MD] jacobskruiskruid

Volgens mij kan Sint jacobskruid ook verlammingverschijnselen veroorzaken, misschien kun je hier wijzer uit worden?

indiaan
Berichten: 90
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:05

Jacopskruid blijft ook giftig als het gedroogt is.

Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 16:40

Het is in alle geval iets heel raar bij mijn paard. Na een periode van drie maanden rust was het even gedaan, maar ondertussen sleept die in draf al terug een beetje.Enkel en alleen dit symptoom merk ik.(ipv alle hierboven) Ik begon al te denken aan iets in zijn rug en toen ze me dan vroegen wat men paard al die tijd heeft gegeten op de andere stalling....het lijkt alsof alle puzzelstukjes op zijn plaats komen. Sint Jacobskruid kan altijd, maar volgens de symptomen die ik las, komen ze niet overeen bij mijn paard.
Renske; enig idee hoe de plant heet?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:02

nee sorry heb echt geen idee hoe die heet, maar t kan ook best zijn dat ik het hier ergens op bokt had gelezen, misschien dat als je zoek op ataxie of ataxie verschijnselen of atactische verschijnselen ofzo iets kan vinden? of kruisverlamming
want dat slepen duidt eigenlijk op een verlamming/verzwakking van de spieren, of een blokkade van de zenuwen waardoor de impulsen niet meer goed doorgegeven kunnen worden.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:56

Taxus werkt volgens mij ook verlammend.
Maar zou dat na al die tijd nog in zn lichaam zitten?
Als een paard 'vergiftigd' is en de gifstoffen zitten in zn spieren moet dat gif volgens mij na een bepaalde tijd wel afgebroken zijn...

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:52

Er zijn vele giftige planten die verlammingsverschijnselen geven. Jaconbskruiskruid, Waterscheerling en ik dacht ook Boterbloem. Dus dat het van het kuilgras komt, zou heel goed kunnen!

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Chantal_1978, GoogleAdsense en 17 bezoekers