Hoi Max,
Lees je topic een beetje laat, maar kan misschien nog wat zinnigs toevoegen:
Honden kunnen wel beroertes krijgen, alleen wisten de dierenartsen dat tot voor kort niet. In Utrecht is me nogmaals verzekerd dat mijn Banjertje ze toch echt heeft..
Ze heeft ze nu ong 2 jaar, ca 1x in de 3 maanden.
Ze krijgt Filtergol (DUUR!) en Prednisolon (werkt vrij goed, al drinken ze er vreselijk veel van, dus moet je echt heel vaak lopen). De medicijnen krijgt ze alleen direct na een aanval, voornamelijk omdat ik geen hond wil die constant aan de pillen is..
Met een beroerte is wel goed te leven.. bij honden richt het niet zo veel blijvende schade aan als bij mensen, het enige waar je op moet letten is dat de coordinatie minder wordt.
Mijn dierenarts raadde me aan om tijdens de 'blackout' (na de aanval, als ze heel stil ligt bij te komen) haar aan te raken, vooral de achterpoten moeten weer een plaatsje krijgen (dus vanuit de nek naar de achterpootjes), en dat de dagen erna erg veel te doen.. Met een tennisbal (of massagebal) de spieren aanraken (rollen) helpt enorm!
Tijdens, en net na een beroerte ziet een hond er uit alsof 'ie nooit meer beter wordt.. Banjer heeft keren gehad dat ze 3 dagen na de aanval nog geen enkele stap kon zetten zonder om te vallen.. GEEF 'M DE TIJD! Laat je beestje alsjeblieft niet inslapen omdat het er hopeloos uit ziet, het lijkt veel erger dan het is.. Banjer huppelt namelijk elke keer weer binnen 10 dagen achter haar geliefde tennisbal aan

Sterkte met je schatje..