Negatief koopadvies na kl.keuring,wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 08:44

Ik zoek zeker geen vee-arts die een oogje dichtknijpt Maar wil wel graag laten uitzoeken wat er aan de hand is.
Dit gebeurd op kosten van de verkoper,zij laat hem helemaal nakijken en foto's van z'n voorbeen maken omdat er misschien iets aan de hand is waar ook zij niks van weet.
Zij zei ook dat als het paard niet goed is hij niet verkocht wordt.
En dat ik dan mee ga is een stukje zekerheid voor mezelf,dan kan ik met eigen oren horen wat die vee-arts zegt Haha!
Ook Solange(fysio) zal erbij aanwezig zijn en in haar heb ik heel veel vertrouwen.

Inmiddels is de situatie iets veranderd:mijn vriendin ziet er toch vanaf,maar als er niks aan de hand blijkt te zijn koop ik hem misschien wel zelf *LOL*
Uiteraard moet er dan echt niks aan het beest mankeren,want ik heb m'n portie paarden ellende wel gehad.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:20

Als je je portie paardenellende al gehad hebt, zou ik zéker niet beginnen aan een paard met een vraagteken!!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:28

Niet kopen!!!
Er zijn nog zoveel andere leuek paardne te vinden, die wel helemaal goedgekeurd worden Dus waarom zou je hieraan beginnen als je er twijfels bij hebt?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:14

Ik zou hier zeker niet aan beginnen er zijn nog genoeg anda's die helemaal niets mankeren en waar je dus veel plezier van kan hebben zonder enige narigheid.

Waar ga je kijken voor deze anda.. Ik kan je eventueel wel helpen aan andere adresjes als je een anda of een lusitano wil. Dit zou ik gwoon niet doen je heb te weinig houvast en dan zou zonde zijn als je alleen maar moest gaan dokteren.

Je moet het natuurlijk zelf beslissen en ik hoop dat je de juiste keuze maakt.

gr

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 13:29

Waar ga je kijken voor deze anda.. Ik kan je eventueel wel helpen aan andere adresjes als je een anda of een lusitano wil.

Deze is gewoon van een particulier.
Als hij niet goed is op de foto en na onderzoek door Solange,dan doe ik het natuurlijk niet.
Ik zal jouw aanbod zeker onthouden en meldt mezelf als ik je nodig heb Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:03

Geen probleem hoor ik help je graag.

gr Nicole

Cezanne

Berichten: 49
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:43

Hai,

Heel jammer voor jullie dat de klinische keuring zo tegenviel! Natuurlijk is zoiets een momentopnamen en hoeft het niet automatisch te betekenen dat het dier last heeft van een chronische afwijking. Ik zou het inderdaad een paar weken geven en dan een nieuwe test laten doen. Bovendien zou ik ook rontgenologisch laten keuren! Hierover kunnen altijd afspraken gemaakt worden met de eigenaar: negatief testresultaat: kosten voor hem, positieve test en daarmee voor jullie een nieuw paard: kosten voor jullie! Als er echter nogmaals iets negatiefs uit welke test dan ook komt zou ik zeker van de koop afzien: een gezond paard lijkt me toch wel een eerste vereiste! Dan is het heel jammer voor jullie, maar er zijn zoveel leuke paarden te koop! Zelf heb ik helaas ook de fout gemaakt door enkel een klinische test uit te laten voeren. Ik heb mijn paard van vrienden gekocht, dan ga je er toch vanuit dat het wel goed zit. Helaas helaas kwam al snel uit dat hij hoefkatrol had en na een hoop ellende, dure operaties, middeltjes, hoefijzers later heb ik hem vorig jaar toch af moeten laten maken en neem van mij aan dat dat echt niet leuk is!

Natuurlijk is dit een worst case scenario, maar dit bespaar je jezelf liever als dat kan! Heel veel succes nog!