lijkt wel of ie gezopen heeft :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:18

mijn paardje kan zich ook aan zijn voerbak blijven stoten. terwijl die daar ook al eeuwen hangt. dat wil dus niet veel zeggen. maar zomaar omvallen in een droge bak is niet helemaal normaal. ik zou er toch maar eens een dierenarts bij halen.

jesI
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-01-06

Re: lijkt wel of ie gezopen heeft :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:26

hoii
mijn pony heeft de laatste tijd ook dat hij door zijn achterhand heen zakt en hij is al een paar keer gevallen in de wei en laast nog een x met longeren kan dit ook ataxie zijn???

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:40

Ik zou zeker de DA laten komen, want dit is geen normaal paardengedrag. Het klinkt alsof het dier ataxie heeft, maar ik ben geen DA....
Wist je dat ataxie ook op Rhino kan wijzen?

Dit stukje komt van de site van De Keerhoeve en gaat over Rhinopneunomie:

Niet vaak voorkomend, maar zeer gevreesd, is de neurologische vorm. Door aantasting van het ruggenmerg kunnen paarden verlamd raken (ataxie). De aantasting kan van een klein beetje, tot zeer heftig zijn (door achterbenen zaken, en niet meer kunnen mesten). Waarschijnlijk ontstaat dit beeld omdat bij het doormaken van de infectie bloedvaten beschadigd raken en er zodoende zwelling in het ruggenmerg ontstaat. Een andere opvatting is dat een complex, gevormd door een virus met daaraan een antilichaam, vastloopt in bloedvaatjes van het ruggenmerg en hierdoor de beschadiging ontstaat (deze opvatting wordt steeds meer verlaten).

zie de site:
http://www.keerhoeve.nl/rhinopneumonie2.htm

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Re: lijkt wel of ie gezopen heeft :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:49

Mijn paard is op sommige vlakken ook erg lomp...

Ze staat nu al 6 maand ergens op stal en nog steeds loopt ze tegen de staldeur (al staat die wagenwijd open!), stoot ze haar hoofd tegen de voederbak, loopt ze tegen een zadelkast die er ook al enige tijd staat en andere lompigheden...

Maar ze valt niet om in de wei, kan galloperen aan de longe en rare sprongen maken zonder problemen! Al was ze vandaag aan het rollen en stond ze op en was ze denk ik even draaierig haha, wat een zicht! Maar ze bleef wel gewoon op de beentjes staan Dus ja een paard kan gewoon lomp zijn denk ik, niet?

Maar bij dit paardje klinkt het niet erg gezond... Toch maar even de DA erbij halen denk ik voor alle zekerheid!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:43

Klinkt mij zeer in de oren als Wobbler of ataxie. Snel een dierenarts laten komen, want dit is echt niet goed.
Daarbij kan het ook gevaarlijk zijn als het paard zo weinig controle over zichzelf heeft.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:06

beetje oud topic

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: lijkt wel of ie gezopen heeft :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:34



helemaal niet gezien..

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:52

Even een slotje dan maar