hyaluronzuur & hoefkatrol

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jantie

hyaluronzuur & hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 11:07

Dinsdag kreeg ik het slechte nieuws te verwerken dat mijn paard op beide voorbenen hoefkatrol heeft, ook lichte spat RA. Nu vroeg ik me af waarom geen hyaluronzuur gebruikt wordt bij de behandeling van hoefkatrol. Heeft er iemand hier ervaring mee ?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:31

Nee, geen idee, mijn paard had dat ook, aan beide voorhoeven hoefkatrol. 1x klasse 4 en 1x klasse 5. Haar heb ik moeten laten inslapen omdat er volgens de dierenarts, mijn instructeur en nog een aantal kenners echt niets meer aan te doen kon worden..... Ik hoop dat je iemand vind die hier wel wat van weet, ervaring mee heeft... (ik leef in elk geval erg met je mee!!!)

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 17:32

wat betekent precies klasse 4 en klasse 5; is dit de gradatie met hoe hoger hoe erger ? De dokters spraken van klinische hoefkatrol omdat het op de foto's niet heel duidelijk te zien was maar des te meer in de sneltests. Ik ben hoopvol (hopelijk niet onterecht)

Niobe (CEI**) : 2.316 geslaagde endurance-kms (100% slaag ratio), Garda : 244 endurance-kms Touch of Muntahi : 887 endurance-kms
Vlaamse Lange Afstand Ruiters - VLAR -
http://vlarsport.weebly.com/

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:54

Hyaleronzuur wordt gebruikt bij herstel van pezen en banden. Heeft dus alleen maar zin om dat te gebruiken als het probleem daar zit.

Die klasses bij hoefkatrol die mensen altijd zo fijn op bokt zetten hebben helemaal niets met hoefkatrol te maken maar wel met de kwaliteit van de röntgenfoto's van hun paard in het hoefkatrolgebied. Je kunt niet zeggen 'hij heeft hoefkatrol klasse 3'. Hij kan wel een 3 op een straalbeenfoto hebben (maar daar hoeft ie niet per se kreupel aan te lopen overigens)

Ik denk dat heel veel paarden niet juist gediagnosticeerd worden, er lopen dus een hoop 'hoefkatrolpaarden' rond die dit helemaal niet zijn.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:04

Klasse 4 is het hoogste, klasse 5 bestaat (officieel) niet.
Je kan paarden hebben met klasse 4 op de foto, die helemaal super lopen, en ook omgekeerd (zoals jij): een paard met goede foto's, maar erg slecht lopend. Waar je 'blijer' mee moet zijn weet ik niet.
Hyaleronzuur heeft bij een gewrichtsprobleem geen zin.
Er zijn wel veel andere oplossingen, zoals inspuiten of een tildren-infuus. Ga daarvoor wel naar een goede kliniek, en laat niet zomaar de eerste de beste aanmodderen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:20

Zep schreef:
Hyaleronzuur wordt gebruikt bij herstel van pezen en banden. Heeft dus alleen maar zin om dat te gebruiken als het probleem daar zit.

Die klasses bij hoefkatrol die mensen altijd zo fijn op bokt zetten hebben helemaal niets met hoefkatrol te maken maar wel met de kwaliteit van de röntgenfoto's van hun paard in het hoefkatrolgebied. Je kunt niet zeggen 'hij heeft hoefkatrol klasse 3'. Hij kan wel een 3 op een straalbeenfoto hebben (maar daar hoeft ie niet per se kreupel aan te lopen overigens)

Ik denk dat heel veel paarden niet juist gediagnosticeerd worden, er lopen dus een hoop 'hoefkatrolpaarden' rond die dit helemaal niet zijn.

Maar als ze foto´s maken dan zeggen ze ook wel dat het de straalbenen zijn, maar de diagnose is dan hoefkatrolontsteking.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:40

Kijk een op www.hoefkatrol.com
zeker als het alleen klinisch is vastgesteld denk ik dat je hier heel veel aan kunt hebben, succes!!

XANTHA

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie