Hoe ziet mijt eruit?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

snepje1

Hoe ziet mijt eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 18:57

Ik heb al even gezocht in de zoekfunctie, maar ik kan niet echt iets vinden over hoe mijt eruit ziet.

Van de week kwam ik een tinker tegen waarvan ik vermoede dat ze mijten had.
In de kootholte zat bijna geen haar meer (heel kort haar, lijkt afgebeten) en er zaten allemaal korstjes op, sommigen waren los en aan het bloeden. Het geheel was een beetje vochtig. Het zag er niet uit als mok.
(en ik weet onderhand hoe mok eruit ziet jammergenoeg Boos! )
Ik heb alleen niet lang genoeg gekeken of er ook beestjes tussen de haren liepen (stom, stom, stom Scheve mond ). Ik en de eigenaar zien de tinker niet echt krabben, wel stampen. Maargoed nou is deze tinker over het algemeen niet zo actief Haha! .

Is dit mijt?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:08

Het klinkt meer als natte mok!
Mijt komt bij tinkers veel voor net als bij friezen, maar zit dan meestal hoger op het been. Is droog en ziet er uit als droge mok, grote witte schilfers. laat er even iemand anders naar kijken die het verschil weet, want dan kun je met gerich middeltjes beginnen. Als het mijt is werkt Neurosydol erg goed.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:45

enne...mijt kan je niet zien lopen hoor,moeten ze haren meenemen en onder microscoop leggen.
Succes!

.....So Be It....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:01

Denk ook aan mok en net als wat San.... hierboven zegt, mijt weet je pas zeker als de dierenarts een afkrabsel on der microscoop legt. Net als met bacteriƫn die zie je ook niet maar ze zijn er wel. ...Vaak is het wel zo dat ze dan door die kleine beestjes regelmatig staan te stampen met de benen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie