flinke wond+kreupel. persé DA laten komen??

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DANIenVLIEG

flinke wond+kreupel. persé DA laten komen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 22:20

mijn paardje is gister in het hek gevallen, en nu ligt zn been open net op/onder zn knie. het is best een diepe snee van zo'n 1 a 2 cm.
ook nog 2 schaafwonden op zn been en een tand door zn lip, en flinke snee op zn neus..

het gebeurde vanmiddag en ik heb het goed ontsmet, eerst acederm opgespoten en later helemaal schoongewassen met betadine shampoo.

ik heb hem daarna wel weer het land opgegooid.
er was verder ook niks aan de hand, en volgens andere mensen kon hij het land wel weer op.

ik ben 's avonds toch terug gegaan om nog even te gaan ontsmetten, en toen liep ie op het harde best kreupel.
hij stond even in de bak en wou gaan rollen maar dat deed duidelijk zo pijn dat dat niet ging.
nadat ie met zn knie in het zand had gezeten om te gaan liggen zat ie ook een beetje te "hinken" met zn been.

ik heb het weer schoongemaakt en acederm opgespoten aangezien en toch nog wel vocht en bloed uitkwam.

moet ik nou de DA er bij halen??
of gaat het vanzelf weer over??

misschien overdrijf ik, maar ben toch bang dat er iets gebeurt, aangezien dit de eerste ker is dat ie kreupel loopt..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:26

Als ik twijfel laat ik altijd de veearts komen, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Mijn paard kwam donderdag ook uit het land met een vleeswond net onder de kogel. De veearts heeft geprobeerd het te hechten en voorlopig moet ze boxrust. Wonden die op gewrichten zitten genezen altijd wat moeilijker, omdat ze bij beweging open trekken.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015, mis je....
[VN] Esmeralda en Eclipse; Boktveulens 2009

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:27

het is nu in principe te laat om er een veearts bij te halen om het te hechten,maar je moet wel een veearts erbij halen om antibiotica te laten geven,en de ernst van de wond in te laten schatten.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:11

als je twijfelt of een wond gehecht moet worden mag je er ook NOOIT iets opspuiten (in de zin van acederm of betadine)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:12

voor hechten is het te laat....

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:48

Aangezien de DA nu toch er niks meer aan kan veranderen zou ik het gewoon even aanzien. Als ik van mijn fiets gevallen ben voel ik me ook knap stijf. Een nachtje lekker slapen doet dan ook al wonderen. Als je het morgen nog steeds niet vertrouwd kan je alsnog de DA bellen. Hechten is nu toch al geen optie meer. Gewoon goed afspuiten een paar keer per dag een 10 minuten.

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 06:26

Polly schreef:
als je twijfelt of een wond gehecht moet worden mag je er ook NOOIT iets opspuiten (in de zin van acederm of betadine)

de wond was niet diep genoeg om te hechten..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 06:52

acederm legt een laagje over de wond, ben er zelf niet zo weg van omdat er dan niks meer uit de wond kan komen.
hou het liever open zodat de rommel eruit kan. ik gebruim zelf altijd betadine-oplossing. ontsmet ook maar houdt de wond wat frisser.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:01

Aan de wonden kunnen niks meer gedaan worden, Ik zou het nu nog een dag of twee aankijken of de kreupelheid overgaat (misschien issie wel gewoon stijf en heeft hij spierpijn), ik zou m ook gewoon op het land laten lopen, de kreupelheid was niet direct dus denk dat het dan wel meevalt.

Acederm zou ik er niet meer opdoen, ik ben zowizo geen smeermens Haha! Haha! doe er maar zo weinig mogelijk op, dan kan er lucht bij en geneest dit het snelst.

ik zou het dus even aankijken en als hij dinsdag nog niet goed loopt dan even de VA laten kijken..

Trouwens kwamdanou??????

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie