Kreupel op t land??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Kreupel op t land??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 12:02

Vorige week vrijdag s mijn paard met haar achterbeen in het hek gekomen. Gevolg: dik been en kreupel. Dierenarts gebeld en ze heeft een antibiotica kuur gekregen. Nou gingen ze zondag al het land op. Ze liep verder prima en haar been had ook weer zijn normale omvang. Wel met bandage erin gezet want je weet maar nooit. Gisteren ben k voor t eerst weer gaan rijden, ze liep al sinds zondag weer goed dus k ging er vanuit dat dat geen kwaad kon. Wel rustig aan gedaan.

Nou wordt k net gebeld dat mijn paard weer kreupel loopt, k ga er uiteraard zo zelf nog heen om ff goed te kijken (aangezien k er net sta kent nog niet iedereen mn paard dus k hoop stiekem dat diegene de verkeerde voor zich had..)

Nou de vraag, als mijn merrie weer kreupel is, is het dan verstandig om haar op stal te zetten of moet k haar gewoon laten staan??
Aangezien ze dan ook geen beweging krijgt en erg snel dik wordt. Het liefste laat k haar staan. Maar dat moet natuurlijk wel kunnen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:51

Van VMR naar MD

Ik dénk dat je je paard best op het land kan houden. Met een dik been is beweging toch het beste. Tenzij ze echt gaat lopen racen.
Maar waarom bel je de DA niet op? Die heeft het gezien en kan denk ik ook wel het beste advies geven Lachen

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 21:00

Ben zelf wezen kijken. Loos alarm. Er zijn een paar mensen iets te voorzichtig, te bang. Dus een mistapje en je paard loopt kreupel.

Maar k had de da al gebeld, die zij dat als het niet erger was geworden, dat ze idd gewoon op t land moest blijven.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:53

Beweging is idd het beste. Als ze continu op het land staat is de kans dat ze gek doet ook kleiner. Zou nog even voorzichtig doen met rijden en pas beginnen als ze helemaal goed loopt en dan ook rustig opbouwen.