Veulen loopt op zijn kogels!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:37

Idd, heel fijn dat het zo snel bijtrekt!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:08

erg fijn, gelukkig maar (ik hoorde het ook al van mos Haha!) no0u dei andre nog, maar dat lukt vast wel

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:18

He super Biek, je maakt mijn dag alvast goed. Als hij straks weer helemaal in orde is krijgen we dan ook nog een " goede" foto van hem?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:29

gelukkig maar zeg! denk dat t andere beentje ook nog wel bijtrekt!ik ga iig duimen Lachen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:31

Wat goed zeg!
Ben benieuwd naar foto's

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:30

Mijn Wizkid kon toen hij werd geboren ook niet staan. Hij is behoorlijk langbenig en had erg weke koten. Het heeft een maandje geduurd maar hij staat er heel stevig op hoor. Inmiddels is hij een jaarling maar er is niets raars meer te zien. Dus niet druk maken...het trekt vanzelf recht!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:28

Als ik jou was, zou ik eerst de berichten eens goed doorlezen en de foto's bekijken, voordat ik dergelijk commentaar gaf. Wat jouw veulentje had is een heel ander verhaal, dan wat Biek's veulen had. Even bij de les blijven ja?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:48

Kitten schreef:
Als ik jou was, zou ik eerst de berichten eens goed doorlezen en de foto's bekijken, voordat ik dergelijk commentaar gaf. Wat jouw veulentje had is een heel ander verhaal, dan wat Biek's veulen had. Even bij de les blijven ja?


Bij deze het vriendelijke verzoek om je topics wat vriendelijker te omschrijven. Ik weet vrij goed wat Biek's veulentje had. Desondanks heb ik gemeend ook het verhaal van mijn veulentje op te schrijven. De reden van op de kogels lopen is misschien een andere, maar de angst en schrik die je hebt als mensen (zeker de veearts) zeggen dat ze niet weten hoe dit afloopt (dit werd mij ook verteld) is er niet anders om.

Na heel veel omzwervingen heb ik inderdaad te horen gekregen dat veulens heel vaak uit zich zelf recht groeien en dat er in de eerste twee levensjaren ook heel veel aan beenstanden te doen is. Eventueel zou mijn veulen een maand of twee in het gips moeten als het niet vanzelf rechttrok. Overigens geadviseerd door diezelfde Greve waar jij het over hebt.

Dus... graag genuanceerder antwoorden in het vervolg. Dat houdt een discussie levendig en vooral ook beleefd. Het zou ook helpen als je je profiel enigszins zou vullen, zodat mensen weten wie de persoon achter jou reacties eigenlijk is.

Verder wil ik je graag wijzen op de mogelijkheden van PB's versturen. Op deze wijze kun je je mening kenbaar maken, verheldering vragen e.d.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:01

er werd gevraagt om een foto hier komt ie (en ook gelijk voor (dat is makkelijker hoeven jullie niet te bladeren):

VOOR
Afbeelding
NA
Afbeelding

biek

Berichten: 233
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:06

Zoals jullie zien is Zensation erg opgeknapt van het infuus. Morgen krijgt hij hoefschoentjes met een snavelijzertje want hij loopt nog wel een beetje op zijn tenen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:15

Ik vind het indd een stuk beter ja... Stalleke gaat straks foto's plaatsen van die 2 jarige hengst. Ben benieuwd wat de bokkers daar van zeggen.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:49

Wat staat hij al goed zeg!
De rest trekt vast ook wel bij, wat een sprekend hoofdje heeft hij trouwens.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:57

Hij staat er al heel veel beter bij hoor!
Super. Fijn gevoel of niet, dan het nu beter gaat.
Heel veel succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:20

wat een verschil al zeg OK dan! gelukkig maar Lachen

hopen dat het helemaal goedkomt!!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:00

wow heeft maree dat voor elkaar gekregen?
echt toppie!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:29

Wauw echt een verschil zeg!
Die 1e foto vind ik gewoon eng om te zien Ja je kan er niks aan doen dat hij zo geboren was, maar vind het gewoon geen fijn gezicht Lachen
En op de 2e foto staat hij al echt een beetje mooi stevig op de benen OK dan!
Komt vast wel helemaal goed! Lachen Succes!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:49

Jeetje! dat ziet er echt stukken beter uit!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:05

Pas op met beschadigingen aan de kogel door de hoefschoenen. Zorg dat de kogels beschermd worden tegen beschadiging. Een nu 2 jarige bij ons op stal had bij de gebooorte een ernstige bokvoet, hij heeft meteen een speciaal schoentje gekregen. De stand is goed maar de kogel is twee keer zo breed geworden door littekenweefsel aan de binnen en buitenzijde van de kopel ten gevolge van wonden/schuren. Wel heel fijn dat je veulen zo opgeknapt is, veel succes met Zenzation.

roosje
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:55

hoi biek
hier dan een reactie van roosje hij staat er goed bij echt een heel verschil je heb al goed werk verricht.Hij is wel stoer he.Ik spreek je woensdag wel weer. *LOL*

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:56

gaan ze de schoentjes plakken Verward dan heeft hij geen last van die schuurplekken als het goed is

biek

Berichten: 233
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 19:13

De hoefsmid is geweest en in overleg hebben we besloten dat we hem geen hoefschoenen geven. Hij is op dat andere beentje al veel verder gaan staan, zodat de schoentjes niet zo veel zin meer hebben. De smid komt elke 6 a 8 weken langs om te kijken en verder ga ik nog door met fysio en lekker elke dag het land in. Hij vindt dat ontzettend leuk, lekker schapen nazitten en galopperen en rennen. Hij is hartstikke vrolijk en ondeugend dus dat zit wel goed. Door het rennen in het land rekken vanzelf ook zijn pezen op. Dit ziet er tot nu toe best positief uit. OK dan!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:38

Dat is goed bij getrokken zeg.
Bij ons op de manege heeft een veulen precies hetzelfde.
Dit veulen kon gewoon niet staan erop en moest de eigenaar er iedere nacht uit om hem ter helpen met drinken, omdat hij daarbij ook zeer zwak was.
nu is het veulen gesplakt en loopt hij heel goed, maar waarschijnlijk moet hij geopereerd worden hieraan.

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:15

wat geweldig dat het zo goed gaat!!! Ik had er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Zo zie je maar weer als je er op tijd bij bent er nog een hele hoop kan worden gecorrigeerd! Super!!!!!!